20 Mart 2014 Perşembe

Her Doğal İyi Değildir - Garnier Olia Saç Boyası

Yaklaşık 5-6 aydır saçımı evde kendim boyuyorum. En yakın arkadaşım senelerdir evde boyadığından bu işe ilk onunla cesaret ettim. Hangi boyayı, hangi numarayı kullandığını sordum ve saç renklerimiz çok benzediği için de gereksiz deneyimlerden uzak durup onun rengini aldım. Sonra ilk denemeyi de beraber yaptık. Daha doğrusu o boyadı ben de kuzu kuzu önünde oturdum :)



Daha sonra ki bir kaç denemede yine aynı boyayı bu sefer kendim uygulamaya başladım. Önleri ve görebildiğim yerleri gazyet güzel yapmama rağmen her seferinde arkalarda göremediğim (aslında fön çeken kuaför dışında kimsenin göremediği) yerleri boyamayı atladığım oldu. Bu sıkıntıyı da eşimin yardımı ile atlatmaya başladım :) artık göremediğim kısımları ona boyatıyorum :) Saolsun önce hayatta bulaşmaz bu işe diye düşündüğüm kocam gayet de ince ince çalıştı saçlarımın arkası için valla :) Öyle ki bir ara canım tamam biraz daha seri yapabilirsin o kadar uğraşmaya gerek yok dedim :) Bütün bayanlara tavsiyemdir kendiniz iyi boyayamıyorsanız bir erkekten yardım almaya hiç de çekinmeyin :)

Sonra bir gün Garnier'in Olia serisini duydum. %60'ı doğal çiçek yağlarından oluşan, amonyaksız saç boyası. Meraklıyım ya doğal şeylere dedim tamam bunu benim için yapmışlar. Gittim Gratis'e bana hiç de yardımcı olmayan satış elemanının eşliğinde kendime uygun olduğunu düşündüğüm bir renk alıp geldim.


Sürerken gerçekten saçınızda yanma, kaşınma olmuyor. Ayrıca o kötü boya kokusu da yok. Aksine çok hafif bir çiçek kokusu geliyor burnunuza. Bana fırça usulü sürülmesi biraz zor geldi. Koleston şişeden sıkıldığı için daha kolay uygulama sağlıyor.
Yıkayıp çıkınca bir de baktım ki dipler BAKIR.. ama ben çikolata almıştım, kahve olacaktı saçlarım nasıl yani derken daha dikkatli bakınca beyazlarımın sarımtrak bir renk aldığını sanki tam kapanmadığını gördüm. Acaba ben mi bir yerlerde hata yaptım diye düşünüyorum ama resmen saçımda 2 farklı renk oluşturacak ve beyazlarımı kapatamayacak kadar da beceriksiz olduğumu düşünmüyorum. Üstelik hala acemi sayılsam da tek renk tutturduğum ve beyazlarımı kapatabildiğim örneklerim mevcut üstelik kaç tane. Neyse ki, çok çabuk aktı da alttan kendi rengim çıktı ve o bakırlıklar yok oldu. (Boyaya çabuk aktığı için neyse ki demek de varmış bu hayatta)
Evet, saçlarım yıpranmadı ama bahsettikleri gibi özellikle bakımlı filan da olmadı.

Anlayacağınız her doğal iyi değilmiş diye karar verdim ve geçen gün yeniden bol amonyaklı Koleston 7.3'üme geri döndüm :) Haftasonu boyayım da şu garip renklerden kurtulayım bari. Siz de denerseniz bu Olia'ya sorun bende mi yoksa onlarda mı haber edin e mi :)

6 yorum:

  1. Ben Olia kullandım böyle bir sorun yaşamadım açıkçası ama zaten çok da doğal bir boya olduğunu düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bende5/0 kullandım dipler turuncu oldu.dipler fazla çıkmadan yaparsanız turunculuk gider dediler yine boyadım azaldı ama en büyük sorun bir hafta sonra beyazlar açılıyor hafta bir mi saç boyıycam ne anlamı kaldı.

    YanıtlaSil
  3. bir kuaför olarak destek oluyim. bu tarz boyalar hafif ve dogal yani güçlü olmadığı için özellikle 5 no dan açıkları beyaz kapatmaz. kuafördede yaptırsanız kapatmaz. burada 2 seçeneğiniz var, ya saçınıza en az zararı veren bu tarz bitkisel boya kullanacaksınız ki beyazları kapatmıycak, yada amonyaklı normal boya ile boyayıp beyazlarınızı kapatıp ama saçınıza zarar vereceksiniz. tercih sizin.

    YanıtlaSil
  4. oliadan hic memnun kalmadim beyazlarimi kapatmadi zaten ama nasilsa 10 gunde akti gitti ve hic istedigim renk olmadi baya koyu oldu zaten hic boyanmamis gibi oldu 10 gun sonra

    YanıtlaSil
  5. oliadan hic memnun kalmadim beyazlarimi kapatmadi zaten ama nasilsa 10 gunde akti gitti ve hic istedigim renk olmadi baya koyu oldu zaten hic boyanmamis gibi oldu 10 gun sonra

    YanıtlaSil
  6. oliadan hic memnun kalmadim beyazlarimi kapatmadi zaten ama nasilsa 10 gunde akti gitti ve hic istedigim renk olmadi baya koyu oldu zaten hic boyanmamis gibi oldu 10 gun sonra

    YanıtlaSil