29 Kasım 2013 Cuma

En Değerli Giysimiz Çok mu Pahalı

Reklamlarda diyorlar ya en değerli giysimiz cildimiz diye. Çok doğru aslında. Yaş ilerledikçe daha da iyi anlıyor insan bunu. Yalnız bakıyorum da bu cildin değeri cidden Burberry'den alacağınız trençkot ya da Prada'dan alacağınız çanta ile yarışır düzeyde olmaya başlamış. Ben bu cilde bakmak için verdiğim paralarla yıllardır bakıp bakıp iç geçirdiğim kaç çantayı alırdım valla :)

Cildimle her zaman çok haşır-neşir olmuşumdur. Ergenlikte başladım karma ciltler için yüz temizleyici jeller kullanmaya. Üniversiteye başladığımda da yaşıma uygun nemlendiriciler alırdım. 25'ime geldiğimde yine yaşıma ve cildime uygun göz kremine de başladım ve ne olursa olsun bazen verdiğim paralara acısam da her zaman da iyi ürünler kullandım cildime. Asla geri dönüşü olmayacak hatalar yapmak istemedim. Ne zaman yeni bir krem alacak olsam mutlaka yaşıma uygun olsun aman ha sakın yoğun bir ürün vermeyin diye tembihlerdim satış elemanını. Çok şükür şimdiye kadar da yanlış bir ürünle karşılaşmadım hiç.

Geçen sene bir ara cildim için eczanelere ve kozmetikçilere saçtığım paralardan illalah edip doğala dönmeye karar verdim.  Çalıştığım için her gün makyaj yapıyorum. Ayrıca yapmıyor olsam kaç yazar... Benim cildim temizlenmediği anda minik kırmızı sivilcemsi şeyler üretmek için en ufak bir hatamı bekler vaziyette olduğundan her sabah ve akşam yüzümü mutlaka Bioderma Sebium Foaming Gel ile yıkarım.


Birkaç hafta öncesine kadar yüzümü yıkamadan önce göz ve yüz makyajımı da Bebak Acıbadem Sütü ile siliyordum. Evet valla bildiğiniz acıbadem sütü :)  O şeyin cildinizi ve özellikle de göz makyajınızı nasıl temizlediğine asla inanamazsınız.


Sonra da tonik olarak Rosense Gülsuyu kullanıyordum :)


Nemlendiricim ise Amerika'dan aldığım Burt's Bees marka pek fazla bir özelliği olmayan ama doğal olma özelliği ile meşhur klasik bir nemlendirici. Göz kremim de aynı markanın.




Ama gece kremim daha önceden aldığım ve yoğun kıvamı ile bitmek bilmeyen Biotherm Skin Ergetic Gece Kremi.



30'umdan gün almaya başlayınca en sevdiğim kitap cümlelerinden biri olan "Sözüm ki tek sana geçmez, celladımsın ey zaman" diye ayna karşısında sayıklanırken artık cilt bakım rutinimde bir takım değişiklikler yapmak gerekir mi acaba diye düşünmeye başladım. Her gün baktığımda değişiklikleri fark etmiyorum belki ama dikkatli inceleyince gördüm ki burnumla yanaklarımın arasında kalan bölgede gözeneklerim belirginleşmiş. Cildim hala sıkı olmakla birlikte eskisi kadar genç ve ışıl ışıl durmuyor.  Kırışığım yok çok şükür ama bunlar da zaten gelmeden önce izin istemiyorlar ya, şimdiden önlemini almak lazım, oluşmadan durdurmak lazım diye düşünüyorum. Elbette her yaşın bir güzelliği var. Hiç kırışmayacağım, hep 20 yaşında gözükeceğim gibi iddialarım yok ama güzel yaşlanmak diye bir kavram var öyle değil mi? Ben yüzüm kırışıklarla dolduktan sonra onları açıcam diye savaş vermektense ne kadar geç oluşurlarsa o kadar iyi diye düşünüyorum. Gerçi ben yine de anti-aging düşünmüyordum ama kuledeki eczaneye gidip hadi biraz anlatın bakalım neler yapmam lazım dediğimde anti-aging için neredeyse geç kaldığımı öğrendim. Gerçi onlara sorsan zaten ölmeden mezara koyarlar adamı da bunu duyunca ben de biraz araştırdım ve cidden kırışıklıkları oluşmadan önlemeye başlamanın yaşının da 30'ların başı olduğu gerçeği ile yüzleştim.

Şimdi cilt bakım rutinimde bir takım değişiklikler var. Öncelikle acıbadem kremini sadece göz makyajımı temizlemek için kullanıyorum. Daha sonra cilt makyajımı silmek için Bioderma Sensibio H2O kullanıp yine Bioderma Sebium Foaming Gel ile yüzümü temizliyorum.

Gül suyum bitmediği için hala tonik olarak devam ediyorum kullanmaya ayrıca kremlerim de şimdilik aynılar.

İşte bütün bunları yazmamın sebebine şimdi geliyoruz.  Cildimi sıkılaştıracak, gözeneklerin görünümünü hafifletecek, karma cildimle uyum sağlayacak ve hafif bir anti-aging özelliği olacak tonik ve krem arayışındayım. Eczaneden Zorah diye bir marka tavsiye ettiler. Zorah Inua nemlendirici ve yağ salınımını düzenleyici bir kremmiş. Hatta cuma günü kendi uzmanları bizim eczaneye gelip bakım yapacaklarmış. Ben de randevumu aldım gidip bir deneyeceğim bakalım. Sorun şu ki hem gece-hem de gündüz kullanılabilen bu kremin 50 ml'si 190 TL'cik!!! İnternette de en uygun 150'ye bulabildim. Değer mi değmez mi bilmiyorum ama bunun daha göz kremi ve tonik kısmı da var ki onlar zaten görebildiğim kadarıyla Zorah'ta yoklar. Yani hadi paralara kıydım da nemlendiriciyi aldım diyelim, göz kremi ve tonik için hala arayıştayım. Yardım edin a dostlar. Kullandığınız/duyduğunuz/araştırdığınız markalar varsa (dermokozmetikten yanayım) fikirleriniz benim için önemlidir. Elbette birine uyan ürün herkese uyacak diye bir kaide yok ama en azından bir fikrim olur, giderim bakarım bana uygun mu değil mi diye. İşte böyle. Sizler neler yapıyorsunuz cildiniz için. Nasıl koruyorsunuz, hangi ürünleri kullanıyorsunuz merak içindeyim?

Not: Fotoğraf makinemi birine ödünç verdiğim için bütün görseller google'dan alıntıdır, affınıza sığınıyorum :(

6 yorum:

  1. izleyiciler kısmında bir sorun var sanırım izleyemiyorum seni

    YanıtlaSil
  2. Sanırım hallettim. yeniden deneyebilir misin? Ben de blogunu ziyaret edeceğim hemen. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Aradan gecmis 2 yil. Ama ben yazinizi yeni okudum. Ne yaptiniz. Aldiniz mi zorah urunlerinden birini? Ben acikcasi duzenlo olarak zorah urunleri kullanan biriyim. 28 yasindayim. Artık yavasca sikilastirici ürünlere de kaymak zorundayim. Ve onlari da zorahtan almayi dusunuyorum. Cunku dogal. Kimyasal değil. Ecocert sertifikali organik tarim uretimi olmasi bence kas yaparken goz cikarmamak adina cok onemli cunku o surata allahin her gunu suruyorsunuz. Diyabet hastasinin omrunun sonuna kadar hap ictigi gibi omur boyu temas ediyorsunuz... Sunu soylemek isterim ki organikligi yaninda etkinlikleri de var. Mesela yillarca ugrasmistim gozeneklerimi kapatabilmek icin biraz bile olsa. Neler kullanmistim. Ama zorahin urunleri ve temizleyicime kadar ecocert sertifikali urunler sectigimden beri gozeneklerim kendiliginden 10 gunde kapandi. gozenek sikilastirici urun de degildi kullandiklarim. Yuzum urunlerden memnun kaldi diye dusundum o zaman ve bir daha hep zorah aldim. Iyiki de almisim. Bu arada tonigi. Ben boyle tonik gormedim yasamadim. Kullandigim en iyi tonik. Nemlendirici etkisi cok fazla ama. Sizin yuzunuz yagliymis ya eczaciniza danisin uygun derse kesinlikle tavsiye ederim. Yatistirici nemlendirici gozenek sikilastici ve organik:)

    YanıtlaSil
  4. Aradan gecmis 2 yil. Ama ben yazinizi yeni okudum. Ne yaptiniz. Aldiniz mi zorah urunlerinden birini? Ben acikcasi duzenlo olarak zorah urunleri kullanan biriyim. 28 yasindayim. Artık yavasca sikilastirici ürünlere de kaymak zorundayim. Ve onlari da zorahtan almayi dusunuyorum. Cunku dogal. Kimyasal değil. Ecocert sertifikali organik tarim uretimi olmasi bence kas yaparken goz cikarmamak adina cok onemli cunku o surata allahin her gunu suruyorsunuz. Diyabet hastasinin omrunun sonuna kadar hap ictigi gibi omur boyu temas ediyorsunuz... Sunu soylemek isterim ki organikligi yaninda etkinlikleri de var. Mesela yillarca ugrasmistim gozeneklerimi kapatabilmek icin biraz bile olsa. Neler kullanmistim. Ama zorahin urunleri ve temizleyicime kadar ecocert sertifikali urunler sectigimden beri gozeneklerim kendiliginden 10 gunde kapandi. gozenek sikilastirici urun de degildi kullandiklarim. Yuzum urunlerden memnun kaldi diye dusundum o zaman ve bir daha hep zorah aldim. Iyiki de almisim. Bu arada tonigi. Ben boyle tonik gormedim yasamadim. Kullandigim en iyi tonik. Nemlendirici etkisi cok fazla ama. Sizin yuzunuz yagliymis ya eczaciniza danisin uygun derse kesinlikle tavsiye ederim. Yatistirici nemlendirici gozenek sikilastici ve organik:)

    YanıtlaSil
  5. Peki yağlı cilt olarak ürünleri varmi kullandığınız gözenek sikilastirma amaçlı ürünlerini yazarmisiniz.cildim yağlı bana gidermi ürünler gozeneklerimden dertliyim bende

    YanıtlaSil
  6. Peki yağlı cilt olarak ürünleri varmi kullandığınız gözenek sikilastirma amaçlı ürünlerini yazarmisiniz.cildim yağlı bana gidermi ürünler gozeneklerimden dertliyim bende

    YanıtlaSil