11 Aralık 2013 Çarşamba

Üzüm Üzüme Baka Baka Kararır

Ben öyle her filmi izleyeyim, aman süper film eleştirileri yapayım, tekniklerinden anlayayım insanı değilim. Elbette sinemaya da giderim, evde de film izlerim ama dediğim gibi “en bi en sinema sever kişi” değilim. İzlediğim filmler ise bir kadın klasiği olarak romantik-komedi ağırlıklıdır ancak savaş ve doğal afet filmlerine de ba-yı-lı-rım. Hayır, sosyopat filan değilim sadece aksiyon deyince benim aklıma gelen şey vurdu-kırdı-silah patladı-koştu-yakaladı değil de ne bileyim efendim bir The Day After Tomorrow, 2012 (vallahi bu filmi 2012 bitince izledim korkumdan :) ) Deep Impact, The Perfect Storm gibi filmler geliyor. Ayrıca Saving Private Ryan, Thin Red Line, Enemy At The Gates, The Last Samurai (Gerçi yeter ki Tom Cruise oynasın her türü izlerim) gibi savaş içerikli filmleri de ayıla bayıla izlerim. Animasyon deyince yine akan sular durur. Ice-Age ve Shrek favorilerim :)


Eşim ise benim tam tersim. Sinemaya gitmeye bayılır. Evde play-station oynamaktan vazgeçmesi için film izleyelim mi demen yeterlidir. Ayrıca teknikten filan da anlar. Anlatır da bir güzel. Bak bu filmde ilk kez kamerada bilmem ne tekniğini kullandılar, burada şunu denediler filan falan. Örnekleyemiyorum çünkü ilgi alanım dışında kaldığından beynim bu örnekleri aklında tutmuyor :) Benim için kameranın ve tekniğin pek bir anlamı yok sanırım. Düzgün gözüksün yeter işte. Eşimin klasik bir erkek olarak romantik komedi ile ilgisi yoktur, işi olmaz, sığ bulur :) Savaş ve doğal afeti o da sever. Dramla da arası iyidir. Forrest Gump en sevdiği filmlerden biridir. Ayrıca bu tür klasikleşmiş filmleri izlemediğimi filan duymayagörsün anında görev edinip izletir bana :) Bilim kurgu-fantastik deyince ise akan sular durur. Bütün süper kahraman filmleri, Lord of The Rings ve Hobbit serileri benim beyden sorulur.


Bütün bu anlattıklarımdan varacağımız nokta ise şudur. Onun sevdiği filmleri izleye izleye sanırım benim film zevkim de onunkine benzemeye başladı. Batman serisini önceden izlemiştik zaten hem de bayıla bayıla. Spider Man’in de bütün paralel evrenlerdeki hayatlarından haberdarım. Son 1 ayda da Iron Man serisi, Thor’un iki filmi ve Captain America ile tanıştım ve şimdi nedense hiçbir D&R’da bulamadığımız Avengers’ın 3D Blueray’ini arıyoruz haldır haldır. Eşim için değil, o zaten izlemişti de ben merakla istediğim için :) Aynı şekilde The Hobbit – The Desolation of Smaug gösterime girdi diye de heyecan içindeyiz. Beraber gitmek için sözleştiğimiz arkadaşlarımız bu hafta sonu bir düğün için Ankara’ya gidiyorlar diye bir hafta daha beklemek zorunda kalacağız ve çok üzgünüz bu nedenle.


Bir de Hunger Games furyamız var tabii. Sevgili kocacığım ilk filmi bana evde izletip, ikinciye de sinemaya götürdü ve ben o denli beğendim ki hemen akşamında D&R’dan üçleme halinde kitaplarını sipariş ettim, şu kar bir dursa da kargom gelse diye bekliyorum :) Aynı şeyi Game Of Thrones’da da yapmıştım. Diziyi öyle çok sevdim ki kitaplarına başladım. (sadece başladım hala bitiremedim, heyecanı kaçacak, sonunu öğreneceğim diye korkuyorum :) )


Demem o ki sevgili okur, eşler zamanla birbirine benzer derler ya. Bu film izleme zevkimin gelişmeye başlaması, izlediğim filmlerin türlerindeki değişiklikler ve sevdiğim filmler sıralamasında eşimle benzer filmleri üst sıralara yerleştirmemiz derken dedim herhalde üzüm üzüme baka baka kararıyor. Gerçi insanın eşiyle bir şeyler yaparken zevk alması da ayrı bir keyif. Üstelik bizim evde film izlemenin de ritüeli vardır.. Şarap açılır, peynir tabağı yapılır ve bazen meyve bazen de kuruyemiş eşlik eder onlara.. Sinemada ise kimi zaman chai tea latte kimi zaman da patlamış mısır alınır içeriye girerken. Ama her zaman keyiflidir beyimle film izlemek :)


Sizlerin tavsiyeleri var mı? Evde ya da sinemada mutlaka izlenmeli dediğiniz filmleri merak ediyorum..

2 yorum:

  1. Ben de aynı sizin gibi sadece romantik komedi filmi izlerken eşim sayesinde bakmışım ki farklı farklı şeyler izliyorum :) ee ne yapalım ortak nokta bulmak lazım değil mi?
    Bloğunuz hayırlı olsun çok beğendim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu nasıl becerdimse gözümden kaçırmışım :( Kusura bakmayın ancak yanıtlayabiliyorum o nedenle :(
      Dediğiniz gibi insanların zevklerinde ufak tefek değişiklikler olabiliyor :)
      Teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil