1 Temmuz 2014 Salı

Mantarlı Bulgur Pilavı

Birkaç aydır pirinç ve normal makarna tüketmiyoruz. Makarnadan vaz geçemediğimiz için tam buğday alıp, sağlıklı ev yapımı soslarla tüketiyoruz. Pilav hasretimiz de bulgur pilavı seçeneği ile çözülüyor. Bulgur sağlıklı bir karbonhidrat seçeneği olarak diyetlerinizde de ölçülü olmak kaydıyla rahatlıkla tüketebileceğiniz bir bakliyat. Ben bulgur pilavını sade de sevmekle birlikte genelde çeşnili pişiririm. Bugün de sizlere her ne kadar fotoğrafını çekmeyi unutmuş olsam da annemler ve eşim tarafından çok beğenilmiş olan mantarlı bulgur pilavımın tarifini vermek istiyorum.

Malzemeler: (4 kişi için)

· 2 su bardağı bulgur
· 1 adet büyük boy soğan
· 2 diş sarımsak
· 2 köy biberi
· 1 havuç
· 2 büyük domates
· 1 tatlı kaşığı acı biber salçası
· 10-12 adet mantar
· Tuz-karabiber-pul biber ve nane

Yapılışı:

Yemeklik doğranmış soğanı ve ezilmiş sarımsağı biraz zeytinyağında kavurun. Üzerine doğranmış biberleri ekleyip kavurmaya devam edin. Havucu rendeleyip biberlerin arkasından tencereye atıp onları da biraz çevirdikten sonra sırasıyla salça, ve küp küp doğanmış mantarlar da tencereye ekleyin. Mantarlar hafif suyunu salıp çekince önceden rendelediğiniz domatesleri de biraz pişirin. Bulguru da ekleyip 5 dakika kavurduktan sonra 3 su bardağı sıcak suyu (varsa 1 bardağı et suyu olabilir) ekleyip tuzunu ve baharatını atın. Önce harlı ateşte, göz göz olduktan sonra ise çok kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirip, 10 dakika da demlenmeye bırakırsanız tam kıvamında olacaktır.

Bulgur normalde 1’e 2 oranında su çekmesine rağmen domates ve mantar da suyunu bıraktığından 1’e 1,5 oran pişmesi için yetti (Reis marka bulgur kullandım) ancak bu durum bulgurun türüne göre değişiklik gösterebilir. İhtiyaç halinde sonradan su eklemekte bir sakınca olduğunu sanmam.

Afiyetle kalın :)


2 yorum:

  1. Haftasonu bir paket mantar almıştım, yarısıyla çorba yaptım kalan yarısı ne olacak diye düşünürken tam denk geldi bu tarif. Mantarlarım kararmadan derhal deneyeceğim. Biliyor musun, kızım bulguru sever ve makarna hiç sevmez ben de üzülürüm.... Eline ve kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ancak görebildim mesajını.. Umarım güzel olmuştur ve afiyetle yemişsinizdir. Minik Defne'ye bol sağlık olsun inşallah :)

      Sil