29 Haziran 2014 Pazar

Meyveli Kup

Sağlıklı yaşam projemiz kapsamında çarşamba akşamları yürüyüş günümüz. Ağır spor yapmadığımız için eve gelir gelmez hafif bir şeyler yiyor ve sonra 4-5 km kadar yürüyoruz. İşte bu akşamlar için pratik ve hafif tarifler geliştirmeye çalışıyorum. Hem görsel olarak gözümüz hem de sağlıklı bir şekilde karnımız doysun istiyorum. İşte bu da geçen çarşambanın ürünü. Üstelik bu tarifi tatlı olarak misafirlerinize bile ikram edebilirsiniz çünkü çok şık bir sunumu var. Ayrıca çocuklar için de sağlıklı bir atıştırmalık olacaktır. Sizin için de tatlı krizini bastırmanın vicdan azapsız bir yolu :)

Malzemeler:

· 1 adet şeftali
· 8-10 adet çilek
· 4 yemek kaşığı yoğurt
· 1 tatlı kaşığı bal
· 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
· 2 yemek kaşığı yulaf
· 3-4 adet yulaflı ya da kendi tercih edeceğiniz bisküvi
· Tarçın
· İsteye göre yer fıstığı ezmesi

Yapılışı:

Kup ya da büyükçe bir bardağın en altına bir kâsede iyice çırptığınız yoğurt ve balı koyun. Bisküvi, yulaf, ceviz ve tarçını rondoda biraz çevirin ama toz haline getirmeyin, parçalar birazcık dişe gelirse yemesi daha keyifli oluyor. Fıstık ezmesi koyacaksanız onu da bu aşamada ekleyebilirsiniz. Yoğurdun üstüne bu karışımı ekleyin. En üste de küçük küçük doğradığınız şeftali ve çilekleri koyunca yemeye hazırsınız :)












Ben süslemek için bisküvi-ceviz karışımından bir parça da meyvelerin üzerine gezdirdim. Hindistan cevizi ya da damla çikolata da kullanılabilir. Ayrıca çocukluğumdan beri vazgeçemediğim rulokatlardan da kenarına iliştiriverdim ama tabi ki sağlıksız olan bu seçeneği koymasak çok daha iyi. Ayrıca meyveleri de keyfinize ve mevsime göre değiştirebilirsiniz. Ben evde olanları kullanıverdim çok da lezzetli oldu. Dilerim sizler de beğenirsiniz.

Afiyet olsun :))



2 yorum:

  1. Çok lezzetli gözüküyor ve sunuma bayıldım ! Eline sağlık, afiyet olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sen çok daha güzellerini yaparsın eminim :)

      Sil