26 Haziran 2014 Perşembe

Evde Protein Bar Yapımı

Dünkü yazımda bahsettiğim gibi kendi söylediklerimi yutup eve protein tozunu almış bulunuyoruz. Kas kaybetmemek için doğru beslenme planını araştırdığımda spor öncesi ve sonrası neyi nasıl tüketmem gerektiği ile ilgili baya bir bilgi edindim. Hangi spor öncesi ne yemeli, ne zaman ve ne kadar tüketmeli sorularının yanıtlarını deneyimlerimle de birleştirerek zaman içinde yazıyor olacağım. Ancak eşim bir ara spor öncesi protein barlarından tüketirdi ve sürekli tüketmek için de biraz pahalı olduklarını söylerdi. Hal böyle olunca onun arkadaşları ile dışarıda olduğu bir akşam ona sürpriz yapmak için protein barı yapmaya karar verdim. İlk deneyim için basit-pişmesi gerekmeyen birkaç tarif bulup her zamanki gibi kendi karımca-kararımca bir formül uyguladım. Sonuç çok başarılı olup, eşim tarafından da beğenilince belki aranızda tüketenler vardır diye paylaşmak istedim. Bu şekilde hem çok daha ucuz oluyor hem de en azından katkı maddesi barındırmamış oluyor barınız.

Elbette proteini doğal yollardan alabiliyorsanız bu en sağlıklı seçenek olur ancak yeterince protein tüketemiyorsanız protein tozunun on yıllardır sporcular tarafından sıklıkla kullanıldığını unutmayınız.

Malzemeler

· 2,5 sb.yulaf ezmesi
· 3 ölçek kakaolu protein tozu
· ½ çay bardağı süt (light)
· 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi
· 1 yemek kaşığı kakao
· 1 tatlı kaşığı tarçın
· 1 avuç ceviz ya da badem

Yapılışı

Ben badem ve yulaf ezmesini rondodan geçirdim ama biraz parçalı olacak şekilde bıraktım. Toz haline gelirse kıvamını tutturmak zor olabilir.

Üzerine protein tozu, tarçın ve kakaoyu da ekleyerek homojen hale getirip süt ve fıstık ezmesini de ekleyip ellerimle güzelce yoğurdum.






Tepsiye yağlı kağıt serip bulamacı üzerine yaydım ve başka bir yağlı kağıt ile üstünü kapattıktan sonra merdane ile üstünü düzleştirdim. Kenarlarını da düzelttikten sonra buzluğa atıp 2 saat dondurdum. 2 saat sonra bıçakla keserek her biri küçük gofret büyüklüğünde 10 protein barım hazırdı. Alüminyum folyo ile her birini ayrı ayrı sararak dolapta saklıyorum. Biz her spor öncesi bir barı bölüşüyoruz eşimle. Bize yeterli geliyor ancak siz beslenme düzeninize, ihtiyacınıza ve yapacağınız spora göre bütün barı da tüketebilirsiniz.




Sağlıklı günler dilerim :)

2 yorum:

  1. Bu çok güzel olmuş ya :) Ben de bu tarz bir şey arıyordum. Gerçekten de sürekli hazır alıp yemek pahalıya patlıyor. En iyisi böyle :) Eline sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun :) tarifin işe yaramasına çok sevindim. Bakalım ben de yeni tarifler peşindeyim, bulursan güzel birşey sen de haber ver lütfen :)

      Sil