25 Haziran 2014 Çarşamba

Light vs.Whole

Sigarayı bırakınca zayıf olmamın da avantajını kullanarak normalden fazla yememi hiç kısmadım. İş yerimdeki marketten elim kolum abur-cubur dolu torbalarla çıktım hep. Benim için imkansız olan yarım paket bisküviyi bir defada yerken de hiç vicdan azabı duymadım. Ne de olsa hepsi hayırlı bir sebep içindi. Ancak kilo alımı beklediğimden hızlı oldu ve 1 ay sonunda 4 kilo almıştım. Sigara isteği tamamen baskılanmamış olsa da ilk zamanlardaki sinirlilik halim azalmış, sigara daha az aklıma gelir olmuştu. O noktada aynadaki görüntümün de etkisi ile artık yemeyi durdurmam gerektiğine karar verdim ve sporu artırarak aldığım kiloları da geri verme kararı aldım. Ancak yavaşlamış metabolizmam ile bunun pek de kolay olmayacağını anlayınca beslenme düzenimi de değiştirdim ve hayatımda ilk kez “diyet” yapmaya başladım. Birkaç hafta içinde spor salonunda yapılan ölçümler kilo verdiğimi ama kas kaybettiğimi ve vücudumdaki yağ oranının artığını gösteriyordu. Üstelik benimle birlikte diyet yapan eşimde de aynı sonuçları görünce bu işe bir dur dedik.



Çok araştırdım, farklı kaynakları taradım, çeşitli diyetisyenlerin ve sporcuların yorumlarını inceledim ve sonunda aslında kendimin pek de tasvip etmediği bazı beslenme değişikliklerinde karar kıldım. Süt ve yoğurdu doğaldan başka tüketmem diyen ben evi light ürünlerle doldurdum. Eşim daha önceleri protein tozu almak istediğinde şiddetle karşı çıkıp bir de üstüne kayınpederime ve doktoruna şikayet etmiş olan ben ağır antrenmanlardan sonra akşam yemeği niyetine protein shakeleri içmeye başladım. Sonuçları kısa süre içerisinde görmüş olmak ise önyargılarıma rağmen doğru yolda olduğumu gösterdi. Birkaç hafta içinde hem ben hem de eşim verdiğimiz kiloları yağdan verdik ve kas ağırlığımızı da artırdık.


Hala özellikle light ürün tüketiyor olmaktan çok hoşnut değilim ama bunu öğlenleri işyerindeki tam yağlı yoğurttan da yiyerek dengelemeye çalışıyorum. Sizler kilo kontrolü ya da sağlıklı beslenme için light ürün tüketiyor musunuz? Bu ürünler hakkındaki düşünceleriniz nedir? Hem yağ tüketimini azaltmak hem de işlenmemiş doğal besinlerle beslenmek mümkün değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder