24 Ağustos 2013 Cumartesi

Bayram Tatili Vol.3 Hasankeyf

İnternetimin beni yolda bırakması neticesinde ancak dönebiliyorum bloguma iyi mi :(
Neyse efendim nerede kalmıştık? Biz en son Mardin'i de gezmiş Urfa yolları'na düşmek için sabırsızlanırken yine ben ne oldu demeye kalmadan planlar değişti ve Urfa kalsın da Hasankeyf'e gidelim dendi. Hiç sevmiyorum planlarımın böyle alt üst olmasını. Ben uyarıları dikkate alarak Urfa'da cami filan gezeceğiz diye uzun kollu ama efil efil bir gömlek bile satın alıp yanımda taşımışım sonra yok efendim Urfa'ya gitmiyoruz. Ama hani çok güzeldi Urfa, hani ben herkese Diyarbakır-Mardin-Urfa turu yapıcaz demiştim.
Neyse isyanın bir anlamı yok gitmedik efendim Urfa'ya filan, Hasankeyf'e gittik, orada da bilmediğimizden asıl kilisenin olduğu tepeye tırmanmak yerine arkalarda bol mağaralı bir yerlerde dolandık durduk. Sonuçta da pek de öyle güzel bir şey görmedik ama benim teee Amerika'lardan bayıla bayıla aldığım canım ayakkabılarım tozun-toprağın içinde hakkın rahmetine kavuştu :(
Evet neyse tamam şikayeti bırakıp geçiyorum anlatmaya. Hasankeyf Batman'ın bir ilçesi. Şehrin tarihi neredeyse 10000 yıl öncesine dayanıyor. Yakınca bir zamana kadar da insanlar mağaraların içinde yaşıyorlarmış ancak daha sonra devletin yaptırdığı sosyal konutlara taşınmışlar. Yine de hala mağarada yaşayan bir kaç aile olduğunu duyduk. Hatta şu yanlışlıkla çıktığımız tepenin içindeki bir mağarada hindiler filan görmüşlüğümüz de var. Sanırım yaşanmasa bile kullanılıyorlar hala.
Ancak son yıllarda gündeme sıkça geldiğinden tahminen hepinizin bildiği gibi yapılması planlanan Ilısu Barajı nedeniyle bölge tamamen sular altında kalacak ve kültürel mirasını da yitirecek :( Su sıkıntısını 50 sene giderecek olmak güzel bir şey ancak yitip gidecek olan tarih de göz önüne alınınca insanın içi gidiyor. Gerçi bir takım yıkılma tehlikeleri nedeniyle kaleye zaten çıkış izni  verilmiyordu. Ayrıca fotoğraflamayı nedense atlamış olsam da yukarıda kayaların üstünde kurulu bölümde de oldukça büyük kırık ve çatlaklar göze çarpıyordu.


Efendim burası yanlış çıktığımız taraftan gördüğümüz manzara.


Bu bölge tamamen sular altında kalacak olan kısımlardan.


 Eskiden yaşam sürülen bu mağaralar da sular altında kalacak.



















Dediğim gibi biz tamamını dolaşmamış olduk. Eminim görmeye değer farklı yerleri de vardır ancak ne yazık ki ben sizlerle paylaşamıyorum. En iyisi tamamen sular altında kalmadan gidip kendi gözlerinizle de görmeniz olacaktır...

2 yorum:

  1. Tarihi değerlerimizin kıymetini bilsek ülke olarak acayip kalkınırdık, yazık, insan üzülüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi hiç kıymet bilmiyoruz. Ben o tarihi kiliselerin içine girince de çok üzülüyorum. Ne o öyle her yere ismini yazanlar, çizenler, boyayanlar :( Hiç kıymet bilmiyoruz malesef :(

      Sil