1 Ağustos 2013 Perşembe

Kremalı-Biftekli Makarna

Makarnaya bayılırım/ız.. Canınız ne yemek istiyorsa katın birbirine sos haline getirip karıştırın makarnayla inanın bana değme İtalyan Restaurantları ile aşık attığınızı göreceksiniz. Her şey yakışıyor makarnaya yeter ki hayal gücünüzü kullanın..
2 hafta önceydi sanırım bu makarnayı yaptığımda. Buzlukta biftek vardı, onu değerlendireyim istedim. Benim canım da makarna istediğinden azıcık interneti de karıştırıp nasıl yapsam diye düşündüm. Genelde bulduğum tarifleri aynen uygulamam ben. Kendime göre bişeyler ekler/çıkarır, kafama göre bir hale getiririm mutlaka. O yüzden de asla bir yaptığım diğeri ile tutmaz çünkü önceki sefer ne yaptığımı, neyden ne kadar kattığımı unuturum hep :) Hatta bu yüzden eski usül defter tutmayı düşünüyorum da neyse bu başka bir konu..
Efendim bu tarif de oradan buradan bakıp karıştırdığım bir tür oldu, buyurunuz tarif şöyle...

Malzemeler:

- 2-3 dilim biftek, julyen doğranacak
- 5-6 dal taze soğan, ince ince kıyılacak
- 3-4 yaprak taze felsefen, ince kıyılacak
- 5-6 dal maydanoz, ince kıyılacak
- Evdeki peynir çeşitleri, dilediğiniz miktarlarda rendelenecek
- Krema
- Süt
- 2 diş sarımsak, ezilecek

Bence mantar da harika olur ama maalesef eşim yemiyor :(

Makarnayı bildiğimiz usül haşlıyoruz. Hatta eğer spagetti, tagliatelle gibi uzun bir tür makarna tercih etmedinizse vitamininin içinde kalması ve daha lezzetli olabilmesi için kavurarak da yapabilirsiniz.

Başka bir tavada (mümkünse wok tava) az yağla julyen doğradığınız etleri pişirip, pişmesine yakın taze soğan, sarımsak ve fesleğeni de katıp birazcık çevirin. Arkasından 1 paket çiğ krema ve 1 çay bardağına yakın sütü ekleyip, rendelediğiniz peynirleri de atıp altını kısarak sosu biraz koyulaşana kadar pişirin. Üstüne ince kıydığınız maydonozu da katıp mümkünse makarnayı da süzüp-suya filan sokmadan kevgirle tavaya aktarın. Birazcık suyunun gelmesinde hiç sakınca yok hatta ben sosa su katmak gerektiğinde de makarnanın kendi suyunu kullanırım. Tavanın içinde bir güzel harmanlayıp, afiyetle yiyebilirsiniz..

Hımmm acıktım mı nee ;)





Location:Levent,Türkiye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder