27 Ağustos 2013 Salı

Bayram Sonrası Tatili - Amasra

Güneydoğu gezimizi tamamladıktan sonra uçakla Ankara'ya, Ankara'da birkaç saat babamı ziyaret ettikten sonra da otobüsle Amasra'ya geçtik. Öncelikle ufak bir şikayet dile getirmeliyim ki Ankara-Amasra yolunu da Amasra-İstanbul yolunu da Ulusoy ile gidip geldik ve her iki yolculukta da bindiğimize bineceğimize pişman olduk. Özellikle dönüşte duraklarının haricinde de o kadar çok noktada durdu ki, bir de üstüne trafiğe de takıldığımız için 6 hadi bilemedin 7 saatlik yolu 10 saatte geldik. Diyeceğim şudur ki Ulusoy'un eski hizmet kalitesinin yerine yeller esiyor. Ben söylemiş olayım da sonra gideceğiniz yollar işkenceye dönüşmesin bizimki gibi.

Amasra'da annemlerin yazlığı var. Hem de Amasra'nın en güzel manzaralarından birine sahip Kale içinde.
Zaten fazla birşey anlatmayacağım Amasra ile ilgili. Benim için huzurun adresi orası. Mavi-yeşil-rakı-balık-deniz-kum-güneş-bira-patates ve ANNE demek benim için Amasra.. Daha ne diyeyim ki, buyurun objektifim gördüklerimi anlatsın sizlere :)


Her sabah bu manzaraya uyansa insan yaşlanır mı yine de?



Amasra Salatası çok meşhurdur. Balığın yanına mutlaka söylenecek efendim :) Ama rokalı-sarımsak ve domatesli salatayı da tavsiye ederim..


Balık ya Canlı Balık'ta ya da Mavi-Yeşil Restaurant'ta yenir. Canlı Balık Küçük Liman, Mavi-Yeşil ise Büyük Liman tarafında. En meşhuru Canlı Balık'tır ama Mavi-Yeşil'e uğrarsanız lütfen beni dinleyin ve tereyağında karides yiyin, pişman olmayacaksınız.


Evde midye-şarap keyfi :)

 Bu gündüzü...

 Bu gecesi...


Eskiden sakindi Amasra ama artık hiç de öyle değil. Gündüz plajı annemin deyimiyle Çin Halk Plajı kıvamında, gecesi de gördüğünüz gibi cıvıl cıvıl.
Özellikle Ankara'lılar haftasonu ve kısa tatillerde buraya akıyor, demedi demeyin, siz de eksik kalmayın :)


Küçük Liman tarafında gün batımını..


Bu da tekne geçerken..


Bıktınız ama bu da kuş geçerken :)


Amasra'nın meşhur evlerinden birisi..


Baksanıza ne şirin olmuş..



Siz siz olun Amasra'ya gideceğiniz zaman önce bana bir sorun. Ben size nerede kalınır, nerede ne yenir, hangi saatte nerede bulunmalı, denize nereden girmeli gibi tüyoları veririm. 
Ne yazık ki Fatih Sultan Mehmet'in Çeşm-i Cihan sözüyle "dünyadaki cennet" olarak tasfir ettiği Amasra'ya termik santral yapılacak. Her güzelliği bozmak adetimiz malesef :( 
Siz siz olun termik santral yapılmadan önce Karadeniz'in bu incisini mutlaka görün... 

8 yorum:

  1. Fotoğraflarına bayıldım, Amasra'ya yıllar evvel eşimle turla gitmiştik. Ancak birkaç saat kalabildik, üstelik sonbahardı ve yağmurluydu. Ama o haline bile vurulmuştum. Termik santral yapılacağına üzüldüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, yapacaklar malesef :( Geçen sene durdurulsun diye yapılan bir eyleme bile katılmıştık ailecek ama ne yazık ki Amasra halkının ekmeğini ellerinden almaya ve bu harika doğayı katletmeye kesin kararlılar. Yeniden gidecek olursan haber vermen yeterli, her türlü yardıma hazırım biliyorsun :)

      Sil
  2. Amasra'yı ben de gitmeden sevdim :) Annemle babam bir turla gitmişti ve sonrasında sürekli orayı dinledim durdum onlardan. O kadar bayılmışlar yani :) Amasra salatasının da orijinalini yemek kısmet olmadı ama annemler orada yiyip bayıldıktan sonra evde de benzerini yapmaya başladılar. Ben ki salata sevmem, ama amasra salatası oldu mu kapışırım :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde bile bayıldınsa bir de denize karşı denizden taze çıkmış balığın yanında yemelisin onu :) Benden sana tavsiye yanına rokalı-sarımsaklı salatadan da söyle, ben de ağzıma roka koymazdım bu salatadan önce :)

      Sil
  3. çok şahane fotoğraflar, ellerine sağlık. kareler de şahane yakalanmış. makinen ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sony Nex 3 kullanıyorum ben. DSLR makine değil, mirrorless olur kendisi. Eşim DSLR'a geçmeden önce bununla oyna sonra hevesin geçmezse DSLR alırız demişti. Ama amatör fotoğrafçılık için çok çok yeterli bir makine, kesinlikle tavsiye ediyorum.
      Beğendiğin için de ayrıca mutlu oldum, teşekkürler :)

      Sil
  4. Amasraya nişanlımla Üniversite yıllarında günübirlik gitmiştik, zonguldağa yakın gidilebilcek yerlerin bana göre en başında geliyordu

    Çok sevmemin en baş nedeni yaşadığım yere benziyordu manzara, deniz ve yeşil bunlar bir yerde mutlu olup doymama sebep olan şeyler inşallah evlenincede bol bol gideceğiz

    Fotoğraflar harika gidesim geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amasra ayrı bir dünya gerçekten. İnsan bir defa gidip de o mutluluğu yaşayınca tekrar tekrar gidesi geliyor. Kim bilir belki bir gün denk geliriz oralarda :)

      Sil