8 Ekim 2013 Salı

Bir Insan Evladının Paraben Savaşı

Paraben’le ilgili duyumlarım olmuştu elbette, birkaç defa gazetede filan da denk geldim zararları ile ilgili yazılara ama bir türlü bu işi ciddiye alıp da evdeki parabenli ürünlerden kurtulmaya ya da yeni aldığım ürünlerin paraben içermemesi için çaba harcamaya başlayamamıştım. Ta ki düne kadar. Elimde Diadermine ‘in yarısı kullanılmış bir makyaj temizleme sütü vardı. Bir türlü elim gitmemişti bitirmeye. Acaba bir şey olmuş mudur tarihi geçmiş midir diye üzerini okurken içindekiler kısmında karşılaştığım 4 farklı paraben maddeyi görünce direk çöpe attım. Sonra sinirlendim bunca para verip kendimizi mi zehirliyoruz diye başladım evdeki kozmetikleri taramaya. Bakalım kimde var bu parabenlerden kimde yok dedim. Bir de ne göreyim. Şampuandan, diş macununa, el kreminden, makyaj malzemelerine kadar hemen her şeyin içinden bir ya da birkaç çeşit paraben bana el sallıyorlar işte buradayız diye.



Açtım biraz internetten okudum ve kullandığımız bunca ürünün haricinde mayonez, hardal gibi bazı soslarda bile bu maddeden bulunduğunu, vücutta östrojen taklidi yaparak meme kanseri riskini arttırdığını ve hatta bilim adamlarının yaptıkları çalışmalarında 20 kanserli tümörün 18’inde paraben tespit ettiklerini okudum.


Tutup her şeyi çöpe atasım geldi ama dur dedim. Basitten başlayarak ilerle. Bunca zaman kullanmışsın hepsini birden değiştirmek sıkıntı ama bundan sonra dikkat edersin işte. Önceliği günlük kullandığımız şampuan, diş macunu, traş köpüğü, el ve vücut kremlerine verip sonrasında da aşama aşama kozmetik ürünlerini ve daha nadir kullandığımız ürünleri değiştirmek üzere bir yol geliştirdim kendimce. Sanıyorum ki gidicem markete PARABEN FREE reyonu filan bulup alıvericem gönlümce sağlıklı ürünlerimizi. Bu ne hayal azizim, bu ne tozpembe gözlüklermiş meğer.



Sabah geldim işyerinde kullandığım el kremine baktım. Bizim Arko meyveli el kreminde paraben buldum, bitmek üzereydi zaten atıverdim çöpe. Gittim arkadaşımın masasındaki Neutrogina kreme baktık onda da bulduk. Başka arkadaşıma gittim body shop kremi varmış, ondan da çıktı. Dayanamadım açtım interneti paraben içermeyen el kremi bul dedim Google Amca’ya. Buldu bulmasına ama fiyatları 40-50 TL’lerde. Yahu el kremi alıyorum ben altı üstü. Beni baştan yarat demiyorum ki. Hem iş fiyatla bitse iyi. Paraben yok içlerinde evet ama bilmem kaç çeşit başka zararlı maddeler var. Okudum da okudum, birinin bile ismi aklımda kalmadı. Liste mi yapsam dedim de bu sefer de gidip elimde liste ile bu zararlıları içermeyen bir krem bulmak için kaç saat ve kaç para harcayacağımı tahmin edemedim. Artık parasını da geçtim de hangi markanın kremini araştırsam başka bir kötü madde çıkıyor altından. Ben bu soğuk günlerde kurumasın diye ellerimi nemlendirmek ve bunu yaparken sağlığımı tehdit etmek istemiyorum arkadaşlar. Bu kadar zor mu bu iş? Siz ne yapıyorsunuz bu konuda? Benden önce araştırıp-bulup-kullanıp-memnun olduğunuz ürün/ürünler var mı yoksa görmezden gelmeye mi çalışıyorsunuz bu durumu? Yorum ve deneyimlerinizi merakla bekliyorum.
Daha bunun diş macunu vardı sırada!

Not: Görseller alıntıdır.

5 yorum:

  1. Eyvah eyvah, beynimdeki tilkiler yetmiyor gibi bunu da aklıma soktun şimdi... Banyo dolabına gidiyorum acilen, bakalım bizde ne parabenler varmış....

    YanıtlaSil
  2. Ve sonuçlar ; Dalan'ın zeytinyağlı el sabununda paraben yok, Clinomyn diş macununda yok, hobby saç jölemde var ama saç diplerime sürmediğim için önemsemedim, Defnenin çocuk diş macununda yok....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuaförden aldığım Loreal şampuan da dahil bir çok şampuanda var. Eşimin Clear ve benim eczaneden aldığım Organix temiz çıktı. El kremi sanırım hepsinde var :) body shop vücut kremlerinden çikolatalı olanda var, shea yağlı olanda yok. Colgate optik beyaz diş macunu da temiz.
      Defne'ye kullandığın ıslak mendillere de baksana Yaşam notlarım. Okuduğuma göre bebeklerin ıslak mendillerinde de oluyormuş. Gerçi Defne pek bebek kategorisinde değil artık ama ne olur ne olmaz. Bizden de önemlisi o ufacık yavruları korumak lazım, nasıl koyarlar çocuk ürünlerine aklım almıyor :(

      Sil
    2. Islak mendillerde yok hatta paketin üErine paraben içermez yazmışlar.... Elseve şampuanım ve saç kremimde de yokmuş...

      Sil
  3. clinique ürünlerinde paraben yok diye biliyorum, çoğu ürününü kullanıyorum aslında ama hiç bakmadım arkasına sadece yok diye duymuştum zamanında :/

    YanıtlaSil