1 Ekim 2013 Salı

Üşengeçlik Tavan Yapınca

Şu malum sınavımın çeyreğine girip çıktığımdan beri üstümde bir tembellik var ki sormayın. Evi çekip-çevirip adama sokmam 1 haftayı aldı. Yok, evdeki işin çokluğundan filan değil, benim üşengeçliğimden. 1 haftadır akşam eve gelince ne spora gidiyorum, ne de yemek yapıyorum. Oturuyorum bilgisayarın başına How I Met Your Mother’ın yeni bölümleri Revenge’in izlemediğim bölümleri, Hürrem’in kaçırdığım bölümü, eh birazcık da blog okuyayım (Dikkat yazmak bile değil sadece okumak), biraz twitter’a takılayım, ay instagram’da neler olmuş derken yatma saatini getiriyordum. Hatta kitap bile okumadım ders çalışmayı anımsatıyor bana diye. Son nokta olarak da Pazar günü yapılan Run İstanbul’a gitmeye üşendim. Neymiş efendim Pazar günü akşam 7’de koşu mu olurmuş. 1 saat koşsam, sonra töreni filan, taa karşıdan geri dönülecek derken ay haftaya öyle yorgun başlayamam dedim ve ona da gitmedim :)
Ama bu kadar üşengeçlik yeter değil mi? Altı üstü 1 ay ders çalıştım diye daha fazla abartmaya gerek yok. Normal hayata geri dönme zamanı çoktan geldi. Bunu hafta sonu yavaş yavaş idrak ettiğim için kocişkoma cici cici yemekler yaptım. (Pratik ama lezzetli) Onlardan iki tanesini de paylaşmak istedim sizlerle. Ama lütfen bunlar da yemek mi demeyin :)

Ev Yapımı Hamburger
Hamburgerlere dışarıda onca para veriliyor, içim acıyor vallahi.. (Burger King’den filan bahsetmiyorum benim beyim GFK’dan aşağı hamburger yemez. Kendisini “Hamburger Gurusu” ilan etmiş, şehrin her iyi hamburgerini bulmak için gezen dolanan bir adamdan söz ediyoruz burada)
Cumartesi öğlen yemeği için yapılmış bu leziz hamburgerde köfteyi hazır kullandım. Normalde hazır köfte kullanımına çok karşıyım ama üşengeçliğin tavana vurduğu noktada alıverdim efendim marketten. Ancak şunu söyleyebilirim ki kesinlikle hazır köfte gibi değildi. Lezzetine tam not verdim gitti Pınar Gurme Burger’in. Hatta ev yapımı hamburgerimi seven kocaya yeniden yapılacağı zaman da bu ürünü yeniden alabilirim.

Yapımı çok basit.

Malzemeler:
· Susamlı Hamburger Ekmeği
· Pınar Gurme Burger
· Pınar Burger Peyniri
· Domates
· Marul
· Ketçap-Mayonez-Hardal-Barbekü Sos
· İsteyenler Soğan da ekleyebilirler.

Yapılışı
Ben köftelerin bir tarafı piştikten sonra çevirip pişen kısmın üstüne çift kat burger peyniri koyup birazcık erimelerine izin verdim. Bir tarafta da domates dilimlerimi birazcık tavada cızırdattım. Soğan eklemek isteyenler soğanları da birazcık çevirseler tavada iyi olur diye düşünüyorum.
Ekmeğe bilumum zararlı soslarımızdan sürdükten sonra 1 kat köfte+burger peyniri üstüne domates+marul ve 1 kat daha köfte+burger peyniri koyup kocaman bir burger elde ettim. Son aşamada da burgerlerimi tavaya koyup azıcık da ekmeğini ısıtınca değme restoranlara taş çıkartır bir yemeğim oldu J Bir dahaki sefere Shake Shack usulü üzerine peynir eritilmiş patates de yapmayı planlıyorum. Gerçi bizim evde patates pek kızarmaz. Genelde baharatlayıp fırında pişiririm. Bence onun üstüne de peynir eritsem güzel olur. Siz ne dersiniz?
İşte eserim..


Pancake
Pazar sabah kahvaltısına ise pancake yapayım diye kalkıştım. Hatta öyle ki uyanıp adamcağıza günaydın demeden “pancake?” Diye sordum. Nasıl bir açsam artık :)
Aşağıdaki tarifi Miss Nefertiti'nin sitesinde görmüştüm daha önce. Jamie Oliver’ın tarifiymiş. O adamın pişirdiği şeyleri gözüm kapalı yerim ve aynısını da sorgulamadan yaparım. Hatta bu aralar Remzi’de gördüğüm kitaplarına takmış durumdayım. Hepsini alasım var ama kendimi tutuyorum. Onca yemeği aynı anda pişiremeyeceğime göre yavaş yavaş almak en doğrusu değil mi :) İşte Jamie’ye olan bu güvenimden dolayı tarifini de aynen uyguladım.

Malzemeler:
· 3 Yumurta
· 1 su bardağı + 1 parmak un
· 1 pk.kabartma tozu
· 1 çay bardağı süt (bir dahakine sütü 1,5 çay bardağı koyabilirim)
· 2 tatlı kaşığı şeker
· 1 çay kaşığı tuz
· Tarifte yok ama azıcık zeytinyağı da eklense fena olmayacak gibi

Yapılışı
Yumurtaların beyazlarını ve sarılarını ayrılıp farklı kaplara koyuyoruz. Yumurta sarıları ile 2 kaşık şekeri mikserle 2 dakika kadar çırpıp üzerine un ve kabartma tozunu da eleyerek ekliyoruz. İçinde toz-topak kalmayana dek 2 dakika daha mikserle karıştırıyoruz.
Yumurta akları ile tuzu da yine mikserle katılaşmaya başlayana kadar çırpıyoruz. Mikseri içinden çıkarttığınızda tepecik oluşuyorsa kıvamı tutmuş oluyormuş. Sonra yumurta aklarının olduğu karışımı, diğerinin için ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Ama öyle fazla alt üst etmek yok yoksa yumurta akları geri sıvılaşıyormuş.
Tavayı ısıtıp yağı sürdükten sonra bir kepçe karışımı ortadan kenarlara doğru dairesel hareketlerle tavaya yayın ve üzerini kepçenizin arkası ile düzleyin. Altı pişip tavadan ayrılabilir hale gelince de tersini çevirin. Bu tarifi uyguladığınızda neden krep ya da akıtma demek yerine pancake yazdığımı anlayacaksınız. Puf puf pancakelere biz Amerikalardan üşenmeyip taşıdığımız akağaç şurubunu (bazı kaynaklara göre de akçaağaç, İngilizcesi mapple syrup) döküp öyle yedik ama balla da iyi gideceğini düşünüyorum. Hatta benim gibi tuzlu severseniz sadece peynir-zeytinle bile gideri olan bir tarif.
Bunlar da pancakelerim..

Ufff yine mi acıktım ben ne :) Herkese afiyet olsunnnnn…

7 yorum:

  1. İkisi de çok harika görünüyor ya gece gece acıktıran görüntüler bunlar :) Pankek de acaip bir şey olmuş, tam kahvaltıya misafir geldiğinde yapmalık olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakın bu saatte yemek yiyip bana vicdan yaptırma bak ne güzel bu hafta 2 kilo da vermişsin.. Sen istediğin kiloya gel ben bunları yapar sana özel kargoyla yollarım daha sıcakken gelirler yersin tamam mı :) bak sana güveniyorum :) ayrıca da teşekkür ederim güzel yorumuna :)

      Sil
    2. Yok yok merak etme bozmam, iyi gidiyor bu sefer. İçin rahat olsun :P

      Sil
  2. Süper olmuşlar eline sağlık valla canım çekti ;)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık çok lezzetli gözüküyorlar. Pancake verdiğin ölçülerde kaç tane çıkıyor aşağı yukarı? Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam 6 tane çıktı yaşam notlarım. Boyutları da çok büyük değil yani daha fazla çıkma olasılığı pek yok gibi. Ama kalın olduklarından yetiyor. Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil