19 Ekim 2013 Cumartesi

Kızarmış Marshmellow ve Sıcak Çikolata

Bugün öğlen kayınpederimi gönderdik. Pazartesi günü de annemler geliyorlar. Zaten bizim gelen-giden hep böyle üst üste oluyor. Yakında birine check-out birine check-in saati vericem yani o derece. Neyse anlayacağınız karı-koca vakit geçirmek için 1,5 günümüz var sadece :) Biz de akşam bu hafta izleyemediğimiz How I Met Your Mother ve Revenge'in son bölümlerini izlerken sıcak çikolata içelim dedik ve bu defa hazır almak yerine kendimiz yapmaya niyetlendik. Sevmiyorum arkadaş dışarıdan alınan ürünleri. Bir yığın koruyucu zırt-pırt içeriyor. Yaparım ben en sağlıklısından ve de en kalorilisinden dedim koyuldum işe. Bir kaç tarif baktım internetten ve her zaman olduğu gibi kendi tarifimi oluşturdum. Ben tarifleri aynen kullanmayı sevmiyorum. Birinden bir malzeme, öbüründen diğer malzeme derken yapıveriyorum kendimce bişeyler işte :) Siz de öyle misiniz yoksa kalıbı kalıbına uyar mısınız verilen tariflere?

Neyse benim sıcak çikolatam şöyle...


  • 2 Paket Nestle Sütlü Çikolata
  • 500 ml süt
  • 100 ml krema
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 çay kaşığı zencefil
  • 1 tutam tuz

Çikolataları parçalara bölüp benmari usulü eritiyoruz. Bir tencerenin içinde süt, krema, kakao, tarçın, zencefil ve tuzu kaynatıyoruz. Eriyen çikolatayı sütle karıştırıp iyice birbirine yedirip bardaklara paylaştırıyoruz.

Bizim aldığımız krema 200 ml idi. Kalan yarısı çöpe gitmesin diye onu da mikserle çırpıp koyu kıvamlı bir krema haline getirdik ve bardakların üstüne paylaştırdık. (Yapmayın siz bunu anacım. Çok lezzetli ama o bir dünya da kolarili oluyor içeceğiniz şey. Bırakın gitsin çöpe. Kendinize kıyacağınıza ona kıyın)
Migros'tan da marshmellow almıştık. Onları da kesip ufak parçalar haline getirip bardağın içine attım. Kalan marshmellowlara da kürdan geçirip ocakta orta ateşe birkaç saniye tutup kızarttım. Tabağa da biraz minik oreolardan koydum.




Buyurun size en kalorilisinden haftasonu akşamı atıştırmalıkları.



Ben bu bayramdan sonra 1 hafta aç geziyor ve tartıya çıkmıyorum sevgili okur bu da böyle biline :)


Ama 9 günlük bayram tatilinde dinleneceği yerde, iş yerinde çalıştığından bile çok yorulan bu garibin de kaçamak yapmak hakkı değil mi ya siz söyleyin?

7 yorum:

  1. Ay ay ay enfesss gorunuyor. Ben de senin gibiyim. Ya tarifleri karistircam ya kendimden biseyler katicam. En olmadi malzemelerin oraniyla oyniycam. Koru korune bi tarife bagli kalamiyorum :) ve illa kendim yapicam tabii. Hazir seyler tuketememe hastaligina yakalanmis bile olabilirim. Ve size mutlu mutlu mutlu cok mutlu basbasa vakitler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insan o zaman daha bir kendisi yapmış gibi hissediyor ama değil mi? Yoksa zaten tarifi birebir uygulamayı herkes yapar :) ben yemek yapmayı daha doğrusu değişik tarifleri seviyorum sanırım :)

      Sil
  2. Ben bu posta bayıldım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman belli bir kiloya gelince hemen kendini ödüllendirmelisin diyorum ;)

      Sil
  3. çok güzel görünüyor yau :) ben de geldim bloguna iade-i ziyaret yapayım dedim ama sen de mi yoksa yorumlara cevap vermeyenlerdensin ? Cevap ver bence inan çok daha güzel oluyor öyle blog alemi, sohbet ediyormuşsun gibi :* bir de bence kelime doğrulamayı kaldırsan ? telefondan vs yorum çok zor atılıyor öyle, kısmetini kapatıyosun bak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıt vermemek olur mu hiç yaa ;) sadece bazen toplu yazmak durumunda kalıyorum. Son zamanlarda hem ev hem iş fazla yoğun da :( tamam kaldırayım o zaman ama nerden koyduğumu hatırlıyor muyum acaba? Dur akşam bir kurcalayım da kaldırayım bari :) kısmetlerim kapanmasın ayol ;)

      Sil
  4. Eline sağlık tablo gibi olmuşlar.... Kremadan arta kalan olursa kutunun ağzını sıkıca streçleyip buzluğa kaldırıyorum ben, hiç birşeycik olmuyor ama bir yerlerde okuduğum gibi ne kadar çok krema o kadar çok lezzet maalesef....

    YanıtlaSil