11 Ekim 2013 Cuma

Bir Numara Taşıyamama Hikayesi





Hikâyemiz 30 Eylül’de başladı. Turkcell’in anlam veremediğim yüksek faturalarından bıktığım için işyerimin girişinde stant açan Avea’ya, kurumuma özel yaptıkları kampanyalardan birini kullanarak numaramı taşımak için başvurdum. Turkcell’le olan 10 küsur yıllık beraberliğimizi bitirmek için Kurumsal Avealılarla sınırsız ayrıca her yöne 600 dk. konuşma ve 4 GB internete 35 TL ödeyecek olmak yeterli gibi gözükmüştü. Başvuru sonrası 6 iş günü içinde hattın taşımasını gerçekleştireceklerini taahhüt eden Avea’ya güvenmiştim. 6 gün geçti ve ben önce sosyal medyada twitter hesabımdan iletişim kurdum Avea ile. Akşam saatlerinde yazdığım tweete kısa sürede yine tweet atarak döndüler ve eğer telefon numaramı iletebilirsem işlemimle ilgili bilgilendirmek istediklerini söylediler. DM mesaj atarak numaramı bildirdiğim gece saat 00.05’te ertesi gün işe gideceği için uyuyan beni arayarak bilgi vermek istediler. İlk eksi puanı orada verdim. Yahu sabaha kadar bekleyemedin mi altı üstü benim taşıma talebimin sistemlerinde gözükmediğini söylemek için be adam! Neyse ertesi güne bizim standa gidip derdimi anlattım. Bu özel bir kampanya olduğu için işlemler de özel bir merkezden yürütülüyormuş da Avea Merkez’in bilmemesi normalmiş. Bana başka bir numara veriler. Orayı aradığımda yasal numara taşıma sürelerinin sona ermesine rağmen taşımanın gerçekleşmemiş olmasını “şaşkınlıkla” karşıladılar ve bilgi alıp bana dönmeyi taahhüt ettiler. Dönmediler! Aşağıdaki standa bu durumu da söyledim. Onlar da bilgilerimi alıp bana haber vereceklerini söylediler. Haber vermediler! Bugün ilk aldığım numarayı bir daha aradım ve 12 gün (10 iş günü) önce yapmış olduğum başvurumun hala sonuçlanmadığını bu telefon görüşmesi sürecinde işlemle ilgili net bilgi almak istediğimi net bir dille ifade ettim. Artık sinirler gerilmişti! Araştırmanın 10 dakika sürebileceğini söyleyip bana döneceklerini bildirerek telefonu kapattılar. Döndüler! Efendim başvurum 2 Ekim günü aktivasyona gitmiş ama yoğunluk nedeniyle işlem tamamlanamamışmış. E yasal süreniz bitti ben sizi şikâyet ederim o zaman Tüketici Hakem Heyetine. Sonuçta bana en başından 15-20 gün sürüyor deseydiniz ben de düşünür taşınır ona göre hareket ederim dedim. Bütün yasal haklarınızı kullanmakta özgürsünüz dediler. Özgürlüğümü ilk önce Avea Genel Merkezi’ne şikâyet kaydı bırakarak kullanmak istedim ama aktivasyon gerçekleşmediğinden müşterileri gözükmüyordum ve bu nedenle benimle ilgili şikâyet kaydı da oluşturamıyorlardı. İptal edelim dedim, e beni yine göremiyorlardı! Durumumla ilgili bana net bilgi verebilecek kurumsal bir merkezin numarasını verdiler. Belki 10 kere aradım. Telesekreter çıkıp çıkıp mesaj bırakın diyordu ama o telefon hiç açılmıyordu! Tekrar standa gittim. Görevli kız ismimi ve numaramı alıp araştırmaya çalıştı ve öğleden sonra şu bilgiye eriştim. Ayın 2’si ve 3’ünde aktivasyona gönderilen tüm başvurular back-office’e dönmüştü. Neden? Bilinmiyor. Eksik evrak olabilir mi? Hayır, eksik evrak yokmuş! E peki ne olacak? Bayram da giriyor araya ben siz 6 gün dediniz diye Turkcell’deki internet paketimi iptal ettirdim. Biricik akıllı telefonum internet olmayınca bir takozdan ibaret. Şimdi back-officeteki arkadaşları ben ve benim gibi mağdur olup şikâyette bulunan diğer bir beyefendi için işlemi hızlandırmaya çalışıyormuş. İptal edelim biz bu talebi, daha başlangıçta bu denli problem yaşıyorsak siz bana ucuza sinir sistemi bozukluğu dışında bir şey satmış olmayacaksınız dedim. Numaram aktivasyonda olduğu için iptal talebi de alamıyorlarmış! Şimdi mi Turkcell’i arayı bayramda kullanmak için internet paketi alacağım kuzu kuzu. Acaba Turkcell beni hala seviyor mudur? Sonuçta baya eski bir geçmişimiz var yani…
Velhasıl kelam Avea’ya geçmeyin değerli okurlar.
Bardağın dolu tarafı: Telefonun şarjını bir günden uzun kullanmanın yolunu buldum. Kapatın internetinizi, hücresel veri ağınızı bakın bakalım 2 gün boyunca hiç şarj sıkıntısı çekiyor musunuz? Vallahi 2 günde 1 o da %20’ye düştü diye şarj ediyorum ki akşamları evdeki internetten bağlanıyor telefonum. 3G neymiş arkadaş resmen şarjla besleniyormuş valla.

4 yorum:

  1. Durduk yerde uğraştırıyorlar resmen. Hayretler içinde okudum. Bana bile fenalık geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de beni düşün :) bu arada hala Turkcell'deyim. Rekora koşuyorum sanırım :)

      Sil
    2. Bir de beni düşün :) bu arada hala Turkcell'deyim. Rekora koşuyorum sanırım :)

      Sil
    3. Baya nazlanmışlar yahu :)

      Sil