18 Ekim 2013 Cuma

Rumeli Kavağı Gezisi

Bayram nedeniyle bize ziyarete gelen kayınpederim ve kayınvalidemle Rumeli Kavağı'na gittik bayramın 1. günü.

Yolculuk sırasında ilk gördüğümüz şey 3. köprü inşaatı ve bu inşaat için ağaçların kesilerek katledildiği ormanlık alanlar oldu. Güzelim ormanı ortasından yok etmişler :( Bu kadarla da kalmayacak kesilen ağaçlar emin olun ki. Köprü bitene kadar başka ağaç kesmeseler bile sonrasında rant için o çevreye dikilip fahiş fiyatlara satılacak evlerle dolu siteler yapmak için yok edilmeyi bekleyen güzeller güzeli bir orman arazisi ve doğa var orada. Fotoğrafını koyup sizleri de sinirlendirmek istemiyorum ama yolunuz düşerse zaten mutlaka göreceksiniz yapılan katliamı :( Ne diyeyim Allah'larından bulsunlar. Çocuklarımıza miras kalacak yeşil alanları böyle hunharca para için yok etmekte parmağı olan herkesi kınıyorum bir kez daha :(

Oralara kadar gitmişken Rumeli Feneri'ni görmeden gitmek olmazdı. Biz de ilk durak olarak Feneri görmeye gittik. Avrupa yakasının en ucundaki bu fener ve içinde bulunduğu köy şehir hayatından bir anda uzaklaştırıyor sizi.



İşte Rumeli Feneri.


Bu da Fener'in önündeki sanırım eski bir top. Kırmızı filan olunca dayanamadım hemen çektim :)


Balıkçı mekanı olunca ortalık kediden de geçilmiyordu tabii :)

Sonrasında bir de Garipçe Köyü'ne uğradık. Burası da bir başka sevimli balıkçı köyü. Bol bol balıkçı lokantası var. Her yandan mis gibi kokular geliyor. Biz akşam üstü gittik ama kahvaltı yapmak için de gidilebilir. Balıkçıların tamamında kahvaltı menüsü de sunuluyordu.



Bu da Garipçe Köyü'ndeki bir balıkçı teknesi. Sabahtan avlanan balıklar gün içinde taze taze sofranıza geliyor.

Son durağımız da Rumeli Kavağı oldu. Boğaz'ın Karadeniz'e açılan bu noktasında tam karşınızda da Anadolu Kavağı var. Orayı da duydum ama henüz gitmek nasip olmadı ama inşallah en kısa zamanda gidilecek yerler arasında.

Denizin dibinde bir masaya yerleşip hava kararana kadar yiyip-içip sohbet ettik birlikte. Huzur buldum vallahi. Hava kararınca mehtap da bize eşlik etti ki tadından yenmez vallahi.


Rumeli Kavağı'ndan Anadolu Kavağı'na bir bakış...



Hava biraz serindi ama manzara o kadar keyifliydi ki uzun süre kalkamadık. Size de aile ya da arkadaş gurubunuzla birlikte gidip kafa dinlemek ve kendinizi birkaç saat de olsa şehir hayatından uzaklaştırmak için bu güzel yeri denemenizi tavsiye ediyorum.

İstanbul öyle bir şehir ki, her zaman şaşırtıyor insanı. Bütün o karmaşadan ve kalabalıktan uzakta böyle huzurlu bir ortam sunan ve size sadece yarım saat mesafede olan böyle güzel yerler olacağı aklınıza gelir miydi? Eğer görmedinizse özellikle de üçüncü köprü inşaatı ile daha fazla katledilmeden önce gitmenizi tavsiye ederim..

Sevgiyle kalın..

2 yorum:

  1. Bayram için çok güzel bir etkinlik olmuş :) Biz evde oturup beklerken bizim yerimize de gezmişsiniz :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne gezmek neredeyse fazla gezmekten hasta oluyordum da ekinezya içip toparladım :)

      Sil