17 Aralık 2013 Salı

Cheesecake'in Püf Noktaları

Geçen cumartesi gelen misafirlerim için tatlı olarak frambuaz soslu cheesecake yaptım. Ve başıma gelen bütün talihsizliklere rağmen tatlı sevmeyen beni bile cezbeden bu tarifi ve daha da önemlisi uzun araştırmalarım sonucunda bulduğum püf noktalarını toparlayıp sizlerle de paylaşmak istedim. Hem kendime de notlar almış olacağım bu şekilde ve bir sonraki yapışımda hiç bir detayı atlamayacağım :)

Malzemeler:

Tabanı için:

  • 2 paket Eti Burçak Bisküvi
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1/2 çay bardağı süt

Peynir Dolgusu için:
  • 1,5 paket labne peyniri
  • 1,5 paket Pınar Beyaz
  • 1 su bardağı yoğurt (süzme yoğurt daha iyi olur)
  • 1/2 paket çiğ krema
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 paket vanilin

Franbuaz Sosu için:
  • 1/2 paket dondurulmuş frambuaz
  • 3 çorba kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
Püf Noktaları
  • Kelepçeli kalıp kullanmalı ve yağlı kağıdı altından gerdirerek sermelisiniz ki kekinizi şekli bozulmadan çıkartabilin.
  • Kekin çatlamasını önlemek için kalıbın dışını ve altını alüminyum folyo ile sararak pişirmeniz gerekiyor.
  • Kek pişerken fırın tepsisinin içine su koyup kalıbı da içine yerleştirilmeli ya da tepsinin içine suya dayanıklı kaplarla su koymalısınız. Bu buharla pişirmeyi sağlıyor.
  • Bütün malzemeler mutlaka ama mutlaka oda sıcaklığında olmalı.
  • Tel süzgecinizin üzerine 4-5 kat kağıt havlu sererek peynirleri üzerine koyup 15 dakika kadar süzün. Daha sonra peynirlerin tersini çevirerek diğer tarafını da süzün. Aynı işlemi yoğurt için de yapmalısınız. Ben hepsini bir arada süzdüm, bir sıkıntı olmadı.
  • Mikserinizi asla yüksek devirde  çalıştırmayın. Çırptığınız herşeyi düşük hızda çırpın ve yumurtaları tek tek ekleyip çırpıcı ile karıştırın.
  • Peynir dolgunuzu kalıba dökmeden önce tezgaha vurarak içindeki havanın çıkmasını sağlayın hatta kalıba döktükten sonra da birkaç defa daha tezgaha vurarak içinde hiç hava kalmamasını sağlayın. Yok olmayan kabarcıklar daha sonra size çatlak olarak geri dönebilir. O yüzden bu aşama oldukça önemli.
  • Düşük ısıda pişirmek önemli. 160 derece bence gayet iyi oldu.
  • Kekinizin pişmesi için yaklaşık 45-50 dakika gerekiyor ve ilk 20 dakika fırının kapağı hiç açılmamalı.
  • Kalıbı salladığınızda sadece ortası sallanıyor ise kekiniz pişmiş demektir.
  • Fırını kapattıktan sonra fırının kapağını aralayın ve 1 saat daha kek içeride kalsın.
  • Lütfen ama lütfen pişirdiğiniz keki bir gece dolapta bekletin ve öyle ikram edin. 
  • Hayıııır, o keke dokunmayın, bana güvenin. 
  • Size söylüyorum lütfen dokunmayııııııııınnnnn. Söz böyle çok lezzetli olacak. 
Yapılışı:
  • Bisküvi ve tereyağını rondoda çekip üstüne yarım çay bardağı süt ekleyip kalıbın tabanına yayın ve yarım saat kadar dolapta bekletin.
  • Süzülmüş peynir, yoğurt, şeker ve vanilini mikserde düşük hızla çırpın.
  • Kremayı ekleyin, unu ve nişastayı da eleyerek ekleyip biraz daha çırpın.
  • Yumurtaları tek tek ekleyip bu sefer çırpıcı ile karıştırın.
  • Limon kabuklarını da ekleyip şöyle bir karıştırın.
  • Önceden ıstılmış fırında sadece ortası sallanıncaya kadar pişirin.
  • Sosu için meyve, şeker ve suyu karıştırıp meyveler yumuşayana kadar pişirin, biraz su ile incelttğiniz nişastayı da ekleyip koyulaşınca ateşten alın.
  • El blenderı ile sosunuzu ezin ve biraz soğuyunca kekin üzerine yayın.
  • Sosu koyduktan sonra 2-3 saat daha dolapta bekletip öyle ikram etmenizi tavsiye ederim.
Anlattın anlattın görsel nerede derseniz, o gün telaştan fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Bir sonraki cheesecake yapımından sonra fotoyu buraya ekleyeceğim ama arkadaşlarımdan, eşimden ve ertesi gün kalanını götürdüğümüz kayınvalidemden tam not aldım. Ben yaptım diye demiyorum ama cidden güzeldi.

Eğer denerseniz bana yorumlarınızı yazın tamam mı?

Afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder