16 Aralık 2013 Pazartesi

Yasemin Pilavı

Bizim evde GDO davası ve glisemiks endeksinin yüksekliği yüzünden uzun süredir pirinç pilavı pişmiyordu. Ancak eşimin bölüm arkadaşları ile birlikte katıldığı MSA Et Pişirme Teknikleri Kursunda öğrendiği yasemin pilavı sonrası bir şeyler değişmeye başladı :)
İlk defa geçen cumartesi yemeğe gelen arkadaşlarımıza pişirdiğim pilav çok beğenilince dün de kendimiz için yapıverdim ve sizlerle de paylaşmak istedim bu tarifi. Yeni bir tat denemek isteyenler, sevdiklerini/misafirlerini şaşırtmak isteyenler için ideal bir tarif olduğunu düşünüyorum.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı yasemin pirinci (ince-uzun bir pirinç tipi, marketlerde bulabilirsiniz)
  • 4 su bardağı su (mümkünse tavuk suyu yoksa Knorr'un bulyon değil de tavuk suyu olarak sattığı jöle kıvamındaki ürününü de kullanabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı soya sosu
  • 1 çay kaşıyı kimyon
  • 1 çay kaşığı sarımsak tozu
  • 1 çay kaşığı kişniş (tazesi varsa 2-3 dal kadar)
  • Zeytinyağı ve tereyağı
Yapılışı:

Aslında MSA'nın tarifinde tavuk suyu kaynatıldıktan sonra pirinçler içine atılarak suyu çektiriliyordu ancak ben tutturamam endişesi ile bildiğimiz pilav usulü zeytinyağı ve tereyağını karıştırıp pirinçleri bir güzel kavurdum. Üstüne 4 su bardağı tavuk suyunu ya da benim tercihim olan 2 su bardağı su+2 su bardağı tavuk suyunu ya da 4 su bardağı normal su ve Knorr tavuk suyunu ekleyip kalan malzemeleri de içine atıp hafifçe karıştırdıktan sonra önce orta ateşte, göz göz olduktan sonra da kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyorsunuz. 15 dakika da demlendikten sonra sofranıza konuk olmaya hazırdır :)


Ben eşim hasta olduğundan çorba yapabilmek için geçen gün suyuna ihtiyaç duyarak tavuk haşlamıştım. Kalan tavukları tavada hafif zeytinyağı, kekik, karabiber ve toz biberle hafifçe çevirdim ve pilavın üstüne koydum. Gayet lezzetli olmuştu ancak ete de çok yakışan bir pilav bu demedi demeyin.



Sizlerin de böyle yeni denediği tarifler varsa paylaşın lütfen, ben denemeye hevesliyim :)

Şimdiden afiyet olsun herkese :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder