20 Eylül 2013 Cuma

Yumurtanın Dayandığı Kapı




Ne yazı yazabiliyorum ne de pek okuyabiliyorum. Elbette her gün uğrayıp bloglarınıza göz atıyorum ama şöyle dolu dolu okumayalı epey zaman geçti. Hatta izlediğim tek Türk dizisi olan ve kaçırmamaya özel ihtimam gösterdiğim Hürrem’i bile izlemedim bu hafta. (Bu sene pek de hevesli değilim gerçi Vahide Gördüm’ü severim ama Hürrem rolüne uyum sağlayacağını düşünmüyorum ama yine de izleyeceğim.) Evi de dağıttım valla. Geçen hafta çok şükür temizlik yapıldı ama ben üstüne elime bez almadım yani. Ortalığı bile toparlamıyorum. İşten eve-evden işe maratonundayım ama ev işi asla yapılacaklar listemin üst sıralarında değil bu aralar. Yemekler bile yalap-şap. Hop yedik, hop kaldırdık tarzı beslenme sistemi kurdum :)
Yok yahu bunalımda filan değilim. Hani burada ve şurada ve hatta az biraz da orada bahsettiğim sınavım vardı ya işte o bu haftasonu. Yani yumurta kapıya dayandı diyeceğim ama yumurta kırıldı bile bence.. Neyse vakit yok pek. Hızlıca özetliyorum durumumu. 3 derse çalışayım da Aralık’ta tek dersten girerim rahat ederim diyordum ama evdeki hesap çarşıya uymadı. Ancak 2 derse çalışabildim. Buna da şükür :) Diğer iki dersin sorularını da atıcam bakalım belki tutar değil mi :) Hem cumartesi hem de Pazar sabahına yayılmış durumda dersler. İki gün de erkenden yollara düşeceğiz anlayacağınız. Hep tekil konuştum ama aslında eşim de giriyor sınavlara. Beraber hazırlandık zaten. Ben bir derste o diğer derste daha iyiyiz. İkimiz ancak bir adam ediyoruz anlayacağınız ama maalesef bu işte 2 adamlık sonuç almak lazım :)
Bize şans dileyin, dualarınızı eksik etmeyin. Bir an önce Pazar öğleden sonra olsun, şu stres bir bitsin de ben de bloğuma ve sizlere kavuşayım inşallah…
Tez zamanda görüşmek dileğiyle :)

6 yorum:

  1. Başarılar diliyorum sınavda ikinize de :) Ben yurtta bile yalnızca dolabımı düzenlemem gerekirken işi vize sonrasına bırakıyordum. Bir de bu tarz iş ve sınavlarım olsa ne yapardım bilmem :D

    YanıtlaSil
  2. Konunun ucundan tutmuş olacağım ama ben de Hürre'i seyrediyorum. Geçen sezon finali Vahide Gördüm hiç içime sinmemişti benim de oysa bayılırım kendisine. hem oyunculuğuna hem de insanlığına. ama bu sezonun ilk bölümü kim ne derse desin ben beğendim. Bence rolünün hakkını veriyor. Kimi "fErihanın annesinden Hürrem olur mu" yazmış yorumlarda buna katılmıyorum mesela, bu insanlar oyuncu sonuçta ve Vahide Hn. bakışlarıyla bile verebiliyor bazı duyguları. Tabii Meryem Uzerli daha güzel ve havalıydı orası ayrı ama kadın gitti işte Almanyaya...Vahide Hn da gayet başarılı bence bu hafta izlersen ne düşündüğünü paylaşır mısın?

    YanıtlaSil
  3. Konunun ucundan tutmuş olacağım ama ben de Hürre'i seyrediyorum. Geçen sezon finali Vahide Gördüm hiç içime sinmemişti benim de oysa bayılırım kendisine. hem oyunculuğuna hem de insanlığına. ama bu sezonun ilk bölümü kim ne derse desin ben beğendim. Bence rolünün hakkını veriyor. Kimi "fErihanın annesinden Hürrem olur mu" yazmış yorumlarda buna katılmıyorum mesela, bu insanlar oyuncu sonuçta ve Vahide Hn. bakışlarıyla bile verebiliyor bazı duyguları. Tabii Meryem Uzerli daha güzel ve havalıydı orası ayrı ama kadın gitti işte Almanyaya...Vahide Hn da gayet başarılı bence bu hafta izlersen ne düşündüğünü paylaşır mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vahide Gördüm'ü beğenerek izlerim ben ve Feriha'nın annesinden elbette Sultan olur. Zamanında Bihter'den de Fatmagül yaratmıştık. Zaten iyi oyuncu olması da hem Feriha'nın annesi rolünü hem de Hürrem rolünü becerebilmesi demektir. Bu akşam izleyeceğim bu sezonun ilk bölümünü. Ben de anneannesi gibi durmuş diye okudum ve açıkçası geçen sene son bölümde ben de öyle düşünmüştüm ama yine de oyunculuğu ile görüntünün üstesinden gelebileceğini umut ediyorum. Yarın yorumumu tazelerim :)

      Sil
    2. Vahide Gördüm'ü beğenerek izlerim ben ve Feriha'nın annesinden elbette Sultan olur. Zamanında Bihter'den de Fatmagül yaratmıştık. Zaten iyi oyuncu olması da hem Feriha'nın annesi rolünü hem de Hürrem rolünü becerebilmesi demektir. Bu akşam izleyeceğim bu sezonun ilk bölümünü. Ben de anneannesi gibi durmuş diye okudum ve açıkçası geçen sene son bölümde ben de öyle düşünmüştüm ama yine de oyunculuğu ile görüntünün üstesinden gelebileceğini umut ediyorum. Yarın yorumumu tazelerim :)

      Sil
    3. Diziyi şimdi bitirdim ve taze taze düşüncelerimi yazayım dedim. Aslında bu konuda post mu yazsam diye düşündüm ama sonuçta ben eleştirmen değilim ne kadar da olsa subjektif yaklaşmış olurum diye vazgeçtim. Öncelikle yeni kadroya bayıldım. Bayezıd de Selim de rollerine harika oturmuşlar. Selim'in vurdumduymazlığını, kardeşine olan kıskançlığını, diğerinin ele avuca sığmaz aşırı hırsını ekrandan hissedebiliyorsun. Cihangir desen o da naif ve kırılgan yapısını yansıtabilen biri tarafından canlandırılmış ve çok da etkileyici olmuş. Hatta dış ses olarak Pargalı'nın sesini bile sevdim biraz saçma bulsam da. Nitekim özlemişim Okan Yalabık'ın da sesini :) Sevgili Süleyman, Ebu-Sud efendi, Matrakçı, Rüstem, Mahi-Devran, Sümbül gibi karakterler zaten başından beri çok saygıdeğer oyuncular tarafından kanımca oldukça başarılı şekilde canlandırılıyorlardı hala da hepsini muhteşem buluyorum. Bana göre bu dizinin kraliçesi ise Mihrimah'ı canlandıran Pelin Karahan.. Kendisini Kavak Yelleri zamanında da izler ama pek beğenmezdin. Biraz mıymıntı rol yaptığını düşünüyordum ama Mihrimah'la bu fikrimi yerle bir etti. Meğer kız bu karakter için yaratılmış diyorum :)
      Gelelim ana konumuz Hürrem'e. Vahide Gördüm'e saygım var. Çok beğendiğim bir oyuncu. Bakışlarıyla derdini anlayabilen bir kadın. Olmamış değil. Yıllar geçmiş Hürrem yaşlanmış-olgunlaşmış diyorsun yer yer. Ama bu kadın Hürrem gibi bağıramaz bence ya. Yani tarih der ki harem Hürrem'in sesiyle inlermiş. Eh Meryem Uzerli de inletirdi maşallah ortalığı. Bu karakter için sadece bakış yetmeyebilir ama bunu da bize zaman gösterecek. Yoksa yer yer duyguları gözleri ile öyle ifade etmiş ki bay be dedim. Ama şimdi şu sahneye git. Cihangir kılıç kuşanıyor. Mahi Devran bık bık günahın bedeli filan bişeyler diyor. Hürrem dönüp Allah'a şükürler olsun ki benim elime hanedan kanı bulaşmadı diye cevap veriyor ya. Vahide Hanım da orada hissettirdi otoriteyi hiç lafım yok ama şimdi gözünü kapat ve oraya Meryem'i koy bu lafı bir de ondan duy, onun sesini dinle, bir de onun gözlerini gör. Sanırım ben farkı en çok o sahnede hissettim.
      Eh post uzunluğunda oldu ama 3 ay sonra izleyince konuşasım gelmiş diziyle ilgili. Sonuna kadar okuyabildinse helal, okuyamadınsa canın sağolsun :)
      Sevgiler ;)

      Sil