4 Temmuz 2013 Perşembe

Amerika'ya Gitmeden Önce



Geçen sene Aralık ayında annem ve eşi (annem ve babam ayrı ve farklı insanlarla evliler) Mart ayı gibi Amerika'ya gitmeyi düşündüklerini söylediler. Eh onlar artık emekli ve bunun tadını çıkartıyorlar. Malum her emekli ve emeklilik hayali kuran insan gibi onların da en büyük istekleri dünyayı gezmek. Üstelik maşallah deyin onlar hayallerini gerçeğe çevirip bol bol da geziyorlar. Bugüne kadar gittikleri hiçbir yere “Ben de gelicem” dememiştim ama Amerika deyince beynimde şimşekler çaktı J Para var mı, biriktirebilir miyiz, bütçemizi ne kadar zorlar soruları üstüme doğru depar atmış gelirlerken hepsini birden durdurdum ve kendime, eğer gezmek için zengin olmayı beklersen daha çooooook beklersin deyip “Biz de geliyoruz” deyiverdim. Sağ olsunlar eşimle benim hiçbir kaprisimize hayır demediler. Önce biz işlerimizi ve para durumumuzu öyle ayarlayabildiğimiz için seyahati Mayıs ayına kaydırdık ve hatta bize konaklama parası da ödetmediler. Bir nevi besleme olarak gittik yanlarında J Ama karşılığında bütün planı-programı- bilet takibi ve vize işlemlerini, doldurulacak formları (ki aşağıda gerçekten bunun bir sabır işi olduğunu anlayacaksınız) biz hallettik. Hatta öyle zamanlar oldu ki emekli annem tiyatroda iken çalışan ben onun vize formunun peşindeydim J
Neyse sonuç olarak aşağıdaki aşamalardan sonra 2 haftalık harika bir New York seyahati yapabildik. Ama öncesindeki bilet, konaklama, gezilecek yerler, nerede yemek yenir konularında yaptığımız hummalı çalışmaları ben de unutmadan ilk kez gideceklere ufak bir rehber niteliğinde paylaşmak istedim.


* Bilet konusunda çok şanslıydık çünkü 3-4 ay önceden indirimdeki biletlerden bulabildik. Şöyle ki  gidiş-dönüş aktarmasız uçuş için kişi başı 1.150 TL ödedik. Vallahi Amerika için sudan ucuz :) THY’nin yurt dışı uçuş hizmetlerinden de son derece memnun kaldık ama bazen 100 USD farkla comfort class satışları oluyor, denk getirebilirseniz sakın kaçırmayın vallahi gözüm kaldı o koltuklarda :)
(Not: Bu fotoğraf bana ait ancak bu posttaki diğer fotolar alıntıdır)





* Vize için de yine oldukça erken davrandık. Size de tavsiyem son dakikaya bırakmamanızdır.
 https://usvisa-info.com/ adresinden vize ücreti olan 160 USD'ı ödeyebilir ve yine aynı siteden vize görüşme randevunuzu da alabilirsiniz. http://turkish.turkey.usembassy.gov/ds160_bilgi.html adresindeki Vize başvuru formunuzu da randevunuzdan önce mutlaka doldurmuş olmalısınız. Yalnız diyeceğim şudur ki o formu son derece sakin bir kafa ve sinirlerinizden arındırılmış olarak doldurunuz çünkü terörist misiniz, ülkemize bir terör saldırısı düzenlemeyi düşünüyor musunuz, son 10 yılda insan kaçakçılığı yaptınız mı ve hatta kadınlara fahişe misiniz, Amerika’da fahişelik yapmayı düşünüyor musunuz gibi sizi çileden çıkartacak bir soru silsilesi yanıtlamanız gerekiyor. Ve benim mantığımın almadığı kısım ise vize almaya çalışan biri bunlardan birini yapacak olsa bile evet mi diyecek ki sen sorup duruyorsun???
Neyse biz görüşmeye giderken hepimizin elinde kalın kalın evrak dosyaları vardı ve baya sıkı hazırlanmıştık sorabilecekleri sorulara. Bu konudaki destekçim de. Ekşi Sözlük'tü pek tabii ki :) Biz 4 kişi aile olarak görüşmeye gittik ve adam cidden soracak soru mu bulamadı yoksa ben 4 kişiyle uğraşmayım mı dedi bilmiyorum ama bana adımı, eşime de çalıştığı yeri sordu o kadar. sonra da vizeniz onaylandı diyerek bizi "ama ama biz çok çalışmıştık, soru yok mu" yüz ifadelerimiz ile yollayıverdi :) Cidden 4’ümüze de 10’ar yıllık B1/B2 (turist) vizesi vermiş.


* Kalacak yer konusunda ise 4 kişi olduğumuz ve 2 ayrı oda ihtiyacımız olduğundan ev kiralamayı uygun bulduk. Manhattan'ın içinde kalınabilir nitelikteki oteller bize oldukça pahalı geldi.  Biz de daha önce gidenlerin tavsiyeleri ile airbnb sitesinden Astoria tarafında bir ev kiraladık. Bu sitede dünyanın hemen hemen her yerinden kısa süreli ev kiralayabilir hatta kendi evinizi de kiraya verebilirsiniz. Bizim evimiz 2 odalı, metroya 50 metre uzaklıkta ve  Manhattan'a 15 dakika mesafede idi. Tamam benim titizlik anlayışıma göre çok temiz sayılmazdı ama zaten sabah çıkıp akşam girdiğimizi ve otelin neredeyse 1/5'i fiyata kiraladığımızı düşünürsek yine gitsem yine orada kalırım diyebilirim. 

* New York harika bir yer ki bu başka bir yazının konusu ama nereye gideceğinizi, nereleri görmeniz gerektiğini bilmeniz lazım. Biz 2 hafta gibi uzun sayılabilecek bir süreyi sadece New York'a ayırdığımızdan ve benim planlı-programlı olma hastalığım sonucu oldukça detaylı araştırmalarım neticesinde notlar alındı, bloglar ve gezi siteleri tarandı ve neredeyse günlük gezme planları yapıldı. Burada bahsedeceğim siz de benim gibi manyak olun neredeyse saatlik plan çıkartın filan değil zaten isteseniz de uyulmuyor o planlara. Gezmek istediğim birkaç yere gidememişken, gezmeyi düşünmediğim başka yerler gördüm. Benim diyeceğim belli başlı görmek istediğiniz yerleri belirleyin ve biletlerinizi alın. Biz gideceğimiz yerleri belirledikten sonra citypass aldık. Bu biletler grubu ile bazı yerlere sıra beklemeden ve biletleri toplu aldığınız için daha ucuza girme şansı elde etmiş oluyorsunuz. Buna benzer bir de NewYorkPass var ve aslında çok daha fazla yere girme hakkı ve ekstra bir takım aktiviteler de sunuyor ama hem daha pahalı, hem de sunduklarının bir kısmı ile cidden ilgilenmiyor ya da ilgilenemiyor oluyorsunuz. Çünkü biletleri kullanmaya başladıktan 7 gün sonra aktifliği bitiyor ve zaten hepsini yapmaya zaman kalmayacaktır. Citypass ise 9 günlük bir süre sunuyor size ilk bileti kullandığınız andan itibaren. Bizi biraz da bu cezbetmişti. Ama elbette herkes kendisi için hangisinin daha uygun olduğuna kendisi karar verecektir.

* Son olarak eğer Amerika'da alışveriş yapmayı düşünüyorsanız ki evet düşünmelisiniz (bu da bir başka post konusu olsun) lütfen ufak bir valize hatta mümkünse bir sırt çantasına 2 t-shirt ve bir kot atıp yola çıkın. Sonra valizleriniz de dâhil olmak üzere her şeyi oradan alın ve alışveriş çılgınlığının dibine vurun :) Ben hayatımda bir alışverişte bu kadar çok para harcayıp bir o kadar da karlı olduğum bir yer görmedim.

Bunlar Amerika'ya gitmeden önce yapılacaklar. Nereleri gezdim, neyi beğendim, New York için ufak tüyolar, alışveriş gibi konuları da daha sonra yazayım. Zaten yeterince uzun bir yazı olmuşken okuyucuyu daha da fazla baymayım. Yoksa malum orası New York Amerika, anlat anlat bitmez :)

Hamiş: Hayır hiç de Amerikan sevdalısı filan değilim ama evet bu yeni dünyayı hep merak etmiştim ve gittiğime hiç de pişman değilim. Yine fırsat yaratıp yine gideceğime de emin olabilirsiniz. Evrene olumlu mesaj veriyorum ben Amerika'ya gezmeye gideceğiiiiiiiimmmm :)

4 yorum:

  1. Pancake yorumundan bloguna geldim ve bu yazına bayıldım (diğerlerini okumadım daha) En büyük hayallerimden isteklerimden birisi bireysel olarak dünya şehirlerini gezmek. Bu konuda epey kafa yoruyorum. Ama şu aralar imkansız ötesi görünüyor.

    Ama hayal kurarken hep en ufak detaya kadar araştırırım. Deneyimleri okurum, nerede kalınır bakarım. Airbnb benimde sık sık karşıma çıkıyor ve açıkçası deneyimlemek için ölüyorum. Umarım gelecekte bunu deneyimleyip paylaşma imkanım olur. Amerika gezinin devamını da bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin :) bu 2 haftadır evde ve işte öyle yoğunum ki yazmayı bırak okumaya bile fırsat bulamadım :( Amerika yazısını bölümler halinde yazıp kendime de anı olarak bırakmak istiyorum ama bişey unutmamak ve derli toplu yazabilmek için şimdilik ufak notlar halinde toparlıyorum. Sonra umarım ki keyifle okuyacağın bir yazı olur :)

      Sil
  2. öncelikle yazınız için teşekkürler...Biz de 1 haftalıgına new york a gideceğiz fakat konaklama konusun da bazı endişelerimiz var.Airbnb den ev kiralamayı düşünüyoruz fakat ev resimlerdeki gibi çıkmazsa diye endişeleniyoruz.bu konuda bizi biraz aydınlatırsanız seviniriz...Mesela siz hangi ev sahibinde evi kiralamıştınız?bize de faydası dokunabilir...Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle yazımı beğenmenize sevindim. Aslında bir vakit bulsam şöyle uzun uzun gezdiğimiz yerleri ve New york'la ilgili ipuçlarını da yazmak istiyorum. İnşallah sizin seyahatinizden öncesine yetiştirebilirim :)
      Biz airbnb'den kiraladık evi. Biraz baktım ama evi bulamadım bir türlü. Astoria tarafında 2+1 evdi. Ev sahibimizin adı Miguel Olmeda. Belki bulmanıza yardımcı olur. Ev aşırı temiz sayılmazdı ama idare edilebilecek ölçüdeydi. Mesela nevresim-havlu gibi şeyler tertemizdi ama banyo için aynı şeyi söyleyemeyeceğim :) Ev fotoğraftakilerden farklı çıkmadı ama elbette böyle bir olasılık her zaman söz konusu olabilir. Dilerim gönlünüze göre bir gezi yapabilirsiniz. New York harika bir yer :)
      Yardımcı olabileceğim bir şey olursa çekinmeyin sorun..

      Sil