13 Temmuz 2013 Cumartesi

Tereyağlı - Vanilyalı Kurabiye

Hayatımın ilk kurabiye denemesini geçen pazar yaptım. Hafta içi 2 gün rüyamda kurabiye görünce tatlı ile hiç arası olmayan ben, tatlı delisi kocamın şaşkın bakışları altında kurabiye yapmaya karar verdim. Hatta eşim söz aldı hafta sonuna kadar vazgeçerim diye :)
Evimizde bugüne kadar hiç kullanmadığım İş Kültür Yayınları'na ait Dünyanın En Güzel Kurabiyeleri kitabı var. Oturduk karı-koca hem damak zevkimize uygun hem de ilk denemede beni zorlamayacak bir tarif aradık ve nihayetinde aşağıdakini bulduk. 
Pazar günü oldukça basit olan bu tarif hızlıca da uygulandı ve başarılı sonuca ulaşıldı. Ben de bu arada kurabiye yapımı ile ilgili çok önemli iki püf noktası öğrendim ve paylaşmak istiyorum ki benim gibi ilk defa kurabiye yapacaklar bu gerçekleri bilsinler.
1. Pişmeden önce minnak minnak tepside duran kurabiyeler fırının içindeki 5. Dakikadan sonra devasal boyutlara ulaşıyorlar ve sizin yeterince bıraktığınızı sandığınız boşlukların aslında hiç de yeterli olmadığını gözünüze sokuyorlar. (fotoğraftan da anlaşıldığı gibi benimkiler bu nedenle biraz bozuk şekilli oldular) Kurabiyeler arası bol mesafe lütfen :)
2. Tarifte yazdığı gibi 8-10 dk. pişirdikten sonra kurabiyeleri kek zannedip pişip pişmediğini parmaklama usulü ile kontrol etmeyin. Kurabiyem içine göçünce ben de aaa bunlar pişmemiş deyip geri koydum fırına. Neyse ki eşim yanımdaydı ve uyardı canım onlar dışarıda sertleşecek diye. Yoksa şahsen ben kendilerinin fırının içinde kurabiye kıvamına gelmelerini bekleyip bunu da parmaklayarak test edecektim. Demek ki püf nokta üstü altın sarısı olduysa tepsiyi çıkarıp dışarıda soğutarak kıvamını bulmasını beklemekmiş :)

Evet şimdi gelelim tarife :)

Malzemeler:
* 2,5 su bardağı tam buğday unu (Söke Un'un tam bağday ununu kullandım)
* 200 gr. tuzsuz tereyağı (Pınar'ın tuzsuz tereyağını kullandım)
* 1 su bardağı pudra şekeri (Dr. Oetker marka)
* 2 tatlı kaşığı vanilya esansı (2 adet Dr. Oetker vanilin kullandım)

Yapılışı:
1. Unu ve küp küp kestiğiniz tereyağını mutfak robotuna koyun ve karışım kalın ekmek kırıntılarını andırana kadar çekin. Sonra pudra şekeri ve vanilini de ekleyerek sert bir hamur oluşana kadar karıştırın.
2. Hamuru unlu bir yüzeye alıp hafifçe yoğurun ve 30 cm uzunluğunda 5 cm çapında kalın bir sosis biçiminde şekillendirin. Alüminyum folyoya sarın ve sertleşene kadar 1 saat soğutun.
3. Fırını 200 C'ye ısıtın ve keskin bir bıçak kullanarak hamurdan 5 mm'lik dilimler keserek yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine arasında mesafe bırakarak dizin.
4. Altın sarısı rengini alana kadar (8-10 dk.) pişirin. 5 dk.fırın tepsisinde beklettikten sonra soğuması için tel ızgaranın üzerine alın.
5. Servis yaparken arzuya göre üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Eline sağlık :) Kurabiye konusunda ben hep sınıfta kalırım ama İstanbul'a döndüğümde bu tarifini mutlaka deneyeceğim, uyarılarını dikkate alarak tabii :) Meğer aynı hataları ben de yapıyormuşum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneye deneye başarıya ulaşacağız inanıyorum. Sonra sen de paylaş bizimle bulduğun püf noktalarını :)

      Sil